Welcome, Guest. Please Login or Register

Author Topic: Uile Hoegemaak as ek n broeiplek vir hulle wil skep  (Read 2609 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Parkinoff

• Senior Member
  • Bike: BMW R1200GS HP2
Uile Hoegemaak as ek n broeiplek vir hulle wil skep
« on: November 23, 2013, 12:39:45 pm »
Hoop hierdie is die regte plek vir die topic. Hierdie uil en sy maat is hier by my huis rond. Watse uil is dit en kan ek n broeiplek vir hulle skep? Het n uilhok by die kooperasie gekoop maar die hok is vir n Nonnetjiesuil.
My rides:

Super Hex TTI Alexithymia with completely unnecessary, but very expensive Nemophilistic suspension. Electroflux Gogglemaster Oenophilia Edition. 1983 (very rare) Yonderly Bawhair with heated grips.

Offline frankmac

• Senior Member
  • Bike: Singer (all models)
  • You want my what??
Re: Uile Hoegemaak as ek n broeiplek vir hulle wil skep
« Reply #1 on: November 23, 2013, 01:01:15 pm »
Ongelukkig ken ek nie die Afrikaanse naam, maar dit lyk na 'n Spotted Eagle Owl.

Jy's bevoorreg om ene in jou tuin te he

Offline laurika

• hoessenaam van hydrabad...
  • Forum Whore
  • Bike: Yamaha XT660
  • helmet hair is very cool....everyone says so
« Reply #2 on: November 23, 2013, 01:16:02 pm »
i have a friend of a friend who installs owl houses in gardens. if u interested ill get his,addie,for u and u can ask him to suggest and/or supply the,correct box in the correct position? i also have the exact owl in my garden...northcliff hills has many if them, as long as i can remember...they sit in the roads late at night...

"There is no happiness for him who does not travel...Therefore, wander... The fortune of him who is sitting sits, it rises when he rises, it sleeps when he sleeps, it moves when he moves... Therefore, wander!"...The Rig Veda - 800 - 600 BC..

bmw F650GS/ XT 660 R

Offline Parkinoff

• Senior Member
« Reply #3 on: November 23, 2013, 01:16:43 pm »
Hi frankmac, saw or heard them quite a whila ago. At least now I know what it is and can google info on house for them. Put this pole and JOJO owl box up this morning. Dunno if they will come...
My rides:

Super Hex TTI Alexithymia with completely unnecessary, but very expensive Nemophilistic suspension. Electroflux Gogglemaster Oenophilia Edition. 1983 (very rare) Yonderly Bawhair with heated grips.

Offline frankmac

• Senior Member
  • Bike: Singer (all models)
  • You want my what??
« Reply #4 on: November 23, 2013, 01:40:28 pm »
Hi frankmac, saw or heard them quite a whila ago. At least now I know what it is and can google info on house for them. Put this pole and JOJO owl box up this morning. Dunno if they will come...

Hi Parkinoff, worth a try. I haven't had much luck on the South Coast as the bloody monkeys disturb the birds.

If I were you, I would also maybe nail a box about 6m up and on the shady side of that gumtree he's in.

Offline Parkinoff

• Senior Member
« Reply #5 on: November 23, 2013, 01:59:44 pm »
That gumtree is on an empty plot next to my property. I want to put a box up there but did not know what design to use as the different owls apparently like different design boxes.
My rides:

Offline laurika

• Forum Whore
« Reply #6 on: November 23, 2013, 04:06:20 pm »
That gumtree is on an empty plot next to my property. I want to put a box up there but did not know what design to use as the different owls apparently like different design boxes.
contact the owl box foundation...they will help u with advice to set it up in a correct place..and give u the sizes of box u would need..really ..are my posts invisible? :pot:
« Last Edit: November 23, 2013, 04:07:08 pm by laurika »

"There is no happiness for him who does not travel...Therefore, wander... The fortune of him who is sitting sits, it rises when he rises, it sleeps when he sleeps, it moves when he moves... Therefore, wander!"...The Rig Veda - 800 - 600 BC..

bmw F650GS/ XT 660 R

Offline Herklaas

• Senior Member
  • Bike: Triumph (all models)
  • Do it, you only live twice.
« Reply #7 on: November 23, 2013, 04:17:29 pm »
Hi Laurika, daars 'n oom in Hopefield (naby Langebaan) wat wat die hokke vir sy plaas gemaak het. Hy het op een paal 'n byekorf, 'n uilkas en 'n vlermuis boks geplaas.
Die artikel was in die Lanbou Weekblad nr1812...12 Julie 2013 www.landbou.com.
Ek is besig om van die eenhede te bou vir ons reservaat by Melkbos.
Laat weet as ek kan help met raad.
Yamaha 50, Yamaha 400, 2 x Yamaha DR 350 LC, Honda CBX 550 F2, Honda TransAlp 650, Triumph Tiger 800 Xc,
Now 2015 Triumph Tiger 800 Xcx.and.. my favorite... 1996 Yamaha Tenere 660 5 valve single.

Offline Herklaas

• Senior Member
« Reply #8 on: November 23, 2013, 04:20:00 pm »
Dis die gevlekte oor uil... regtig!
Yamaha 50, Yamaha 400, 2 x Yamaha DR 350 LC, Honda CBX 550 F2, Honda TransAlp 650, Triumph Tiger 800 Xc,
Now 2015 Triumph Tiger 800 Xcx.and.. my favorite... 1996 Yamaha Tenere 660 5 valve single.

Offline Parkinoff

• Senior Member
« Reply #9 on: November 23, 2013, 04:43:29 pm »
contact the owl box foundation...they will help u with advice to set it up in a correct place..and give u the sizes of box u would need..really ..are my posts invisible? :pot:

Sorry Laurika, I did reply but it has disappeared into cyberspace - really :o
My rides:

Offline lucas

• Member
  • **
  • Bike: BMW R1200GS
« Reply #10 on: November 23, 2013, 09:39:15 pm »
Dis die gevlekte oor uil... regtig!
Jy is heeltemal korrek ek het 2 kuikens laas kersfees in my palmboom gehad.Wanneer ons die aande braai het die een kuiken op die grasperk naby ons kom sit en ons beloer.

Offline Hinksding

• is beslaan met ligte hoefysters
  • Senior Member
  • Bike: Honda XR125L
  • Die aai van Loeriesbaai
« Reply #11 on: November 23, 2013, 11:05:27 pm »
My oom is 'n koringboer, die muise het hom de moer in gemaak. Hyt erens 'n klomp ou 150lt geysers in die hande gekry en hulle orals op sy plaas op 5m pale gesit. (die element gedeelte waar die termostaat is, is uitgehaal.) Die uile het hulself in notime orals in die geysers tuis gemaak.  (Ek weet net nie hoe lekker ooglig 'n geyser op 'n paal in 'n tuin sal wees nie.)
Eet vleis! 'n 1 000 000 jakkalse kan nie verkeerd wees nie.

Offline laurika

• Forum Whore
« Reply #12 on: November 23, 2013, 11:08:55 pm »
soweto het n rot probleem...a jaar of so gelede het die uil foundation begin praatjies by die skole aanbied oor die voordeel van uile in die township - wat steeds dink a uil is a bad omen....nou is daar orals uilbokse opgerig en die uile gee gas onder die rotte snags....altans..dis hoe die storie loop.

bmw F650GS/ XT 660 R

Offline Parkinoff

• Senior Member
« Reply #13 on: November 24, 2013, 08:43:44 am »
soweto het n rot probleem...a jaar of so gelede het die uil foundation begin praatjies by die skole aanbied oor die voordeel van uile in die township - wat steeds dink a uil is a bad omen....nou is daar orals uilbokse opgerig en die uile gee gas onder die rotte snags....altans..dis hoe die storie loop.

Dit klink na n goeie storie! Ja, sommige mense is weird - ek het 2 uitgekerfde klipuiltjies in my huis en n ex-vriendin het gese dat dit my baie slegte geluk sal verseker ??? Sy het ook iets teen tulpe in die huis gehad, kannie onthou wat daardie storie was nie.

Sien jy Laurika, ek reply ook op jou posts!

Ek sal graag een van die bokse wat jy maak wil aanskaf Dragonfly-XF. Neem aan jy vlieg RC?
My rides:

Offline Casting from Turd

• Read my avatar and act accordingly
  • Forum Whore
  • Bike: BMW R1200GS Adventure
    • addobackpackers.com
« Reply #14 on: November 24, 2013, 08:52:48 am »
SPOTTED EAGLE-OWL : They occur in all different biomes, except forest and
desert regions. They nest most commonly on the ground, amongst rocks or
under shrubs, or in a wide crotch in a low tree. They make a scrape out of
woodchips, leaves or pebbles. Man-made structures and old nest sites are also
used, but preferred nest sites are all open. Breeding season: early summer
I dont want to ride fast, But I want to ride FAR
Past Bikes...Honda XR250 Tornado
Honda XR650L
Honda XL1000V Varadero
http://www.addobackpackers.com

Offline Parkinoff

• Senior Member
« Reply #15 on: November 24, 2013, 09:03:09 am »

Jeez! That is interesting!! Should have googled then I would have known that. That owl was often sitting in that wide crotch in that low eucalyptus tree, wonder if they had/have a nest there but I have not seen them now for nearly 2 months. Well, I hope that something moves into my JoJo-on-a-pole.
My rides:

Offline Casting from Turd

• Read my avatar and act accordingly
  • Forum Whore
  • Bike: BMW R1200GS Adventure
    • addobackpackers.com
« Reply #16 on: November 24, 2013, 09:07:01 am »

Jeez! That is interesting!! Should have googled then I would have known that. That owl was often sitting in that wide crotch in that low eucalyptus tree, wonder if they had/have a nest there but I have not seen them now for nearly 2 months. Well, I hope that something moves into my JoJo-on-a-pole.
:thumleft: :thumleft:

Should do. maybe a barn owl!!
I dont want to ride fast, But I want to ride FAR
Past Bikes...Honda XR250 Tornado
Honda XR650L
Honda XL1000V Varadero
http://www.addobackpackers.com

Offline Herklaas

• Senior Member
« Reply #17 on: November 24, 2013, 09:29:12 am »
Die geysers kan werk soos baie ander materiale, mens moet net oppas vir 'n hok wat 'n oond gaan raak in die somer.
Die planne is in die Landbou weekblad.