Welcome, Guest. Please Login or Register

Author Topic: Snake Photos  (Read 91925 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Dorsland

• Forum Whore
  • Bike: Yamaha XT 660 Z
  • Opsaal kerels!
    • Patriot Boerbokstoet
Re: Snake Photos
« Reply #320 on: December 09, 2014, 04:52:55 pm »
 :imaposer: :imaposer:  My goal one day when I'm big is to be a real farmer, work for myself and catch snakes.  Alive.  :deal:
Geleerdheid in die kop van 'n dwaas is soos 'n lemmetjie in die hand van 'n aap.

CJ Langenhoven

Offline ButtSlider

• Senior Member
  • Bike: BMW F800GS
  • DRESS TO SLIDE BEFORE YOU RIDE
« Reply #321 on: December 09, 2014, 04:55:28 pm »
:imaposer: :imaposer:  My goal one day when I'm big is to be a real farmer, work for myself and catch snakes.  Alive.  :deal:
You alive. . . . .or the snake. . . . . . ??? :lol8:
BMW 800 GSA  \\ Honda XL700V  \\  Honda Blackbird  \\

Offline schummie64

« Reply #322 on: December 17, 2014, 07:40:51 pm »
Often have a snake or three around the camp. Generally leave them alone.
Please do not kill snakes.
Live n let be.

I agree with you Andyman.
Any snake is easy to catch. No need at all to just kill them.
Learn a little about them so you know what to do to relocate them.
I have caught many snakes and they have not been aggro at all.
1983 Honda XL600R - SOLD
2010 BMW F800 GS - Sold
2006 Honda FMX 650

Online Noneking

Snake Photos
« Reply #323 on: December 17, 2014, 07:48:26 pm »
The "it's the snake or me/my dog/my child" mentality really disturbs me. Just plain silly to kill snakes simply because you've spotted them.

We find plenty of venomous snakes in our yard every year and depending on location, we relocate them or just let them be....

We kill thousands of snakes, why the big hooha about the killing of rhinos, lions or elephants?
2019 KTM 790 R
2016 HUSQVARNA 701

NONEKING'S RIDE REPORTS - http://www.wilddog.za.net/forum/index.php?topic=226099.0

Offline Dorsland

• Forum Whore
  • Opsaal kerels!
    • Patriot Boerbokstoet
« Reply #324 on: December 17, 2014, 08:11:58 pm »
Without getting into a bag swinging contest here, as I am very much on the same side as you guys, I am the last guy to kill anything unnecessarily.  I am the guy who stops to move tortoises out of the road, who builds a special tool to take spiders out of the house, who would catch a porcupine in a vanghok and relocate it rather than shoot it.  But sometimes, much as I understand and value snakes and the role they play in controlling rodents and other pests, I can not take a chance.  My 2IB will vouch for the fact that I have removed a lot (yes plenty) of puffadders into the veld away from the house.  For me they are easier to handle than a Mozambique spitting cobra, a boomslang or a rinkhals.  If you guys were closer, I would call you every time I spotted a snake in my werf, but this is not always practical or possible.  I have shot 4 boomslange in the past 2 weeks (including the one pictured above), all of them within 3 metres of my house.

Elsewhere on this thread or on the forum I have posted pix of a geelslang in my 2IB's clothes cupboard, a rinkhals in our kitchen cupboards and a rinkhals in our living room.  If any snake handler can get here very quickly to remove them unharmed and safely, I would be the first guy to make use of that service.

Below are some pix of one of my horses that was bitten on the chin by a puff adder.  Not much fun dosing her 10 liters of drinking water every 2 hours for 3 weeks.  Not much fun for her either not being able to eat for almost 5 weeks.  I am also sure she didn't much enjoy having her tongue start to decompose in her mouth as a side effect of the venom or that she battled to breath and couldn't see out of her eyes for much of those three weeks.  This is the reality of having snakes in close proximity to your living quarters.

I respect all living things as everything has a place in the circle of life.  I am not a wanton snake or anything else killer  :thumleft:
« Last Edit: December 17, 2014, 08:15:56 pm by Dorsland »
Geleerdheid in die kop van 'n dwaas is soos 'n lemmetjie in die hand van 'n aap.

CJ Langenhoven

Online Noneking

Snake Photos
« Reply #325 on: December 17, 2014, 08:40:40 pm »
Dorsland, met alle respek....... Alhoewel ń boomslang se gif baie toksies is, is byte geweldig seldsaam en die wat wel voorkom is in hanteerders en versamelaars.  Die slang is van baie meer waarde op jou erf as wat hy 'n gevaar is.
Dit is nie my intensie om jou aan te vat nie, ek dink almal hier weet teen die tyd dat jy lief is vir die natuur....... maar eerder my punt te stel dat doodmaak van slange werklik onnodig is. Met opleiding kan enige persoon selfs die giftigste slang met lae risiko na "beter weivelde" neem....
2019 KTM 790 R
2016 HUSQVARNA 701

NONEKING'S RIDE REPORTS - http://www.wilddog.za.net/forum/index.php?topic=226099.0

Offline Dorsland

• Forum Whore
  • Opsaal kerels!
    • Patriot Boerbokstoet
« Reply #326 on: December 17, 2014, 09:07:56 pm »
Dankie Noneking,  ek sal graag bietjie inligting van die boffins wil kry oor hoe om hulle te hanteer of ten minste met hulle saam te leef (dis nou die slange, nie die boffins nie  :)) Ek besef dat slange eintlik baie waardevol is  :thumleft: :)

CJ Langenhoven

Online Noneking

« Reply #327 on: December 17, 2014, 10:26:53 pm »
My oudste meisiekind met ń erdslangetjie wat sy vir dae lank vertroetel het voordat dit weggeraak het in die huis......

Ons het vir paar weke ń voŽlslang in die bome langs ons stoep gehad. Hy het op ń lekker warm somersdag ts my vrou se voete deurgeseil waar sy op die stoep gesit het. Paar dae later het my jongste sy vel opgetel, ons het hom nie weer daarna gesien nie...

Jong pofadder, omtrent 20cm in KNP

2019 KTM 790 R
2016 HUSQVARNA 701

Online Noneking

« Reply #328 on: December 17, 2014, 10:58:22 pm »
Pragtige Luislang wat werkers op wildsplaas doodgemaak en geeŽt het.

Spotted Bushsnake that has taken permanent residency below our stoep.

Troupant met ń Erdslangetjie in KNP

Het ongelukkig nie die outjie raakgesien nie en oor hom gery toe ek by motorhuis uitry

2019 KTM 790 R
2016 HUSQVARNA 701

Online Noneking

« Reply #329 on: December 17, 2014, 11:06:53 pm »
Vir die Mosambiekse Spoegkobra was ek bitter vies. Vir maande ń wit boompadda op ons stoep gewoon. Die padda was eendag net weg en kort daarna het ons Skotse terrier begin blaf onder die stoep. Ek het versigtig ń foto geneem van die Mfezi waarna hy na reservaat langs ons huis verskuif is. In die proses het die slang die wit padda "uit gebraak" . Kinders was baie hartseer...

Luislang in KNP

2019 KTM 790 R
2016 HUSQVARNA 701

Offline Mev Vis Arend

• Senior Member
  • Bike: Honda CRF-250L
« Reply #330 on: December 18, 2014, 04:56:36 am »
Ons het vir paar weke ń voŽlslang in die bome langs ons stoep gehad. Hy het op ń lekker warm somersdag ts my vrou se voete deurgeseil waar sy op die stoep gesit het

....... en net daar beskuie ek myself en daai slangetjie  :o
Honda XR250 - Given to daughter.  BMW 1200 GSA met Karretjie  -  Suzuki 125 Scoota with a KTM topbox - sold.  Honda CRF 250 L

Offline silvrav

• Senior Member
  • Bike: AJS (all models)
« Reply #331 on: December 18, 2014, 07:07:45 am »
Dankie Noneking,  ek sal graag bietjie inligting van die boffins wil kry oor hoe om hulle te hanteer of ten minste met hulle saam te leef (dis nou die slange, nie die boffins nie  :)) Ek besef dat slange eintlik baie waardevol is  :thumleft: :)

Hi Dorsland

Kan ek voorstel da jy na sareptiles.co.za toe gaan. Hou dit site dop want daar word baie kursus gehou deur slangvangers (party verniet ook) dan kan jy leer hoe om slange te hanteer.

dalk is dit n opsie?

Offline Dorsland

• Forum Whore
  • Opsaal kerels!
    • Patriot Boerbokstoet
« Reply #332 on: December 18, 2014, 07:14:40 am »
Dankie Silvrav, ek gaan bietjie daar loer en sien of ek my lyf slangvanger kan hou  :thumleft:  ;D

CJ Langenhoven

Offline Vis Arend

• It's not how fast you start, it's how long you endure.
  • Forum Whore
  • Bike: Honda CRF-250 Rally
« Reply #333 on: December 18, 2014, 07:51:02 am »
Dankie Silvrav, ek gaan bietjie daar loer en sien of ek my lyf slangvanger kan hou  :thumleft:  ;D

Dorsland, wees maar kwaai versigtig.  As jy nie weet wat jy doen nie, los maar eerder voordat jy in die proses meer skade as goed doen.   Ons weet jy sal nie voor die voet net doodmaak oor die lekker kry daarvan nie, jy doen dit uit nood.  Ek is glad nie 'n slang kenner of vanger nie, maar het op my eie manier al baie slange gered van 'n gewisse dood, maar terselde tyd baie benoude oomblikke gehad wat net sowel anders kon uitdraai.   :eek7:    Slangvang is nie vir sussies nie.   :biggrin:     
No matter how slow you go, you're still lapping everybody on the the couch
Honda XL125  -  Sold,    Honda XR200R  -  Sold,     Yamaha TT500  -  Sold,     Honda Transalp700  -  Sold,       Yamaha S10 Fast Blue  -  Sold,   Yamaha S10 Slow White  -  Sold,   Honda CRF250 Rally..

Offline Mr Zog

• Well fuck me, I'm a
  • Forum Whore
  • Bike: Honda XL500S
  • Without the gutter my mind would be homeless...
« Reply #334 on: December 18, 2014, 07:54:34 am »
Dorsland, Johan Marais is een van die voorste kenners van slange in SA, meeste van die slang-boeke wat in SA geskryf word kom uit sy pen. Hy bied klasse aan om slange te identifiseer, en te hanteer (vang en vrylaat elders) http://www.johanmarais.co.za/

n Ander ou is Mike Perry http://www.africanreptiles-venom.co.za/
hy bied ook die kususse aan, en hy is een van die voorste manne wat slang-gif aan die labratoriums verskaf om teengif te maak.

Beide manne is regtige gawe ouens, en bied landwyd die kursusse aan, maak kontak en kyk wanneer een van hulle weer in jou area die ding sal doen.  :thumleft:
Young enough to know I can, old enough to know I shouldn't, stupid enough to do it anyway.

Offline edgy

• Bachelor Dog
  • Bike: Honda CRF-1000L Africa Twin
    • A Stone's Throw Bed & Breakfast
« Reply #335 on: December 21, 2014, 07:57:36 am »
Found this little beauty in our yard in Kasouga, it moved really quickly which I think confirmed that it's a young Boomslang? It was about 40cm long
« Last Edit: December 21, 2014, 07:58:41 am by edgy »
www.astonesthrow.co.za

'16 Africa Twin CRF1000
'12 KTM200
`11 CRF 230F `12 KTM 200  BEER..."I drink it when I`m happy or when I`m sad. I drink it when I`m alone. When I have company I consider it obligatory. Trifle with it if I`m not hungry and drink it when I am. Otherwise, I never touch it - unless I`m thirsty"

Online Noneking

« Reply #336 on: December 21, 2014, 09:32:29 am »
Beautiful!
2019 KTM 790 R
2016 HUSQVARNA 701

Offline Dorsland

• Forum Whore
  • Opsaal kerels!
    • Patriot Boerbokstoet
« Reply #337 on: December 21, 2014, 09:36:21 am »
Nice one Edgy, makes me feel bad about those I shot  :-[

PS: your emoticon below your avatar gives me a good chuckle every time I see it

CJ Langenhoven

Online Noneking

« Reply #338 on: December 21, 2014, 10:09:10 am »
Nice one Edgy, makes me feel bad about those I shot  :-[

PS: your emoticon below your avatar gives me a good chuckle every time I see it

Toemaar Dorsland, ek het nou nog nagmerries oor die Mfezi wat ek jare terug geskiet het omdat ek bang was hy spoeg my Skottie........
2019 KTM 790 R
2016 HUSQVARNA 701

Offline Mr Zog

• Well fuck me, I'm a
  • Forum Whore
  • Bike: Honda XL500S
  • Without the gutter my mind would be homeless...
« Reply #339 on: December 21, 2014, 10:18:59 am »
Found this little beauty in our yard in Kasouga, it moved really quickly which I think confirmed that it's a young Boomslang? It was about 40cm long

Pics not very clear, but certainly looks like a Boomslang. Could also be a spotted bush snake, which is harmless.

My laaitie presently at Kasouga with his mom (my ex).  :thumleft:
Young enough to know I can, old enough to know I shouldn't, stupid enough to do it anyway.