Welcome, Guest. Please Login or Register

Author Topic: VERY DISAPPOINTED WITH BMW - PLEASE READ GS/GSA OWNERS  (Read 7583 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline 2StrokeDan

• I've been to paradise, but i've never been to me....
  • Castrated Dog
  • Bike: KTM 690 Adventure
  • RD350 and Rossi!!!!!!
Re: VERY DISAPPOINTED WITH BMW - PLEASE READ GS/GSA OWNERS
« Reply #60 on: May 05, 2013, 02:42:57 pm »
My 1200GT was alos 5 years old, then the diff packed up alos. It had 17 000km on the clock.

I went to Lenny, first thing he asked me was the service book. Bmw paid for the diff.

3mnths later my Uncles diff on his 1200GT also said bye bye, also 5 years old, full service at Bmw, Lenny paid for that diff also  :thumleft:

So without knowing what happened with Linde, I can promise you the Annuals werent done  :thumleft:

The TRANSPORTERS GSA is 4 years old, full service history, plus Annuals done, rear ESA shock said bye bye, Lenny paid for it in full.

Must I go on with examples??

Lenny is the best in the business, if he declines a claim, then you know, something fishy, end of story  :thumleft:

Manic, ja gaan gerus aan met jou voorbeelde, dat die mense kan sien watse kak hulle mee sit. BMW betaal die meeste ouens om hul bekke te hou. :pot:

Offline Rodlau

« Reply #61 on: May 05, 2013, 03:05:41 pm »
 :laughing4:   :imaposer:

Offline ratrap

• Senior Member
  • Bike: Honda XRV 750 Africa Twin
« Reply #62 on: May 05, 2013, 03:25:54 pm »

[/quote]

Manic, ja gaan gerus aan met jou voorbeelde, dat die mense kan sien watse kak hulle mee sit. BMW betaal die meeste ouens om hul bekke te hou. :pot:

[/quote]

:laughing4: :laughing4: :laughing4:
No matter how much you push the envelope, it'll still be stationery.

Offline Takashi

« Reply #63 on: May 05, 2013, 03:43:58 pm »
Ek is seker die hele storie word nie hier vertel nie.

Ek het 'n 2005 R1200GS met 77 000kms op.

Het die agterste wheel bearing vervang op 75 000 by Bavaria.
Ek was nie happy met die speeling op die wiel nie en het hom terug gevat BMW toe.

Diagnose was dat bearing skade aan die crown wheel veroorsaak het.
BMW sal al die werk wat hulle sover gedoen het op die diff oor doen op 'n refurbished diff.

Refurb diff oor gedoen met nuwe seels bearings ens. Ek het slegs die verskil betaal tussen die refurb en wat ek reeds betaal het.
Baie minder as wat ek sou betaal het as ek die bearing self vervang het.

Die refurb diff besluit toe om kak te gee op 'n trip af kaap toe.
Bel vir Lenny uit mosselbaai en se die diff is stukkend. Hy bied aan om 'n loan bike te reel vir die res van die vakansie maar ek besluit daarteen.

Bike is terug getrailer PTA toe. By Lenny afgelaai en die diff is met 'n nuwe een vervang op BMW se koste.
Hulle vind toe 'n klein petrol lek op die quick release van die tank, daai part is by ACME gaan haal omdat hulle nie stock het nie en gratis vervang.

As dit nie diens is nie weet ek nie wat is nie.

Soos ek nog altyd gese het BMW's is nie perfek nie maar hulle diens bly uitstekend.

Offline Oshkosh

« Reply #64 on: May 05, 2013, 03:48:34 pm »
Ek is seker die hele storie word nie hier vertel nie.

Ek het 'n 2005 R1200GS met 77 000kms op.

Het die agterste wheel bearing vervang op 75 000 by Bavaria.
Ek was nie happy met die speeling op die wiel nie en het hom terug gevat BMW toe.

Diagnose was dat bearing skade aan die crown wheel veroorsaak het.
BMW sal al die werk wat hulle sover gedoen het op die diff oor doen op 'n refurbished diff.

Refurb diff oor gedoen met nuwe seels bearings ens. Ek het slegs die verskil betaal tussen die refurb en wat ek reeds betaal het.
Baie minder as wat ek sou betaal het as ek die bearing self vervang het.

Die refurb diff besluit toe om kak te gee op 'n trip af kaap toe.
Bel vir Lenny uit mosselbaai en se die diff is stukkend. Hy bied aan om 'n loan bike te reel vir die res van die vakansie maar ek besluit daarteen.

Bike is terug getrailer PTA toe. By Lenny afgelaai en die diff is met 'n nuwe een vervang op BMW se koste.
Hulle vind toe 'n klein petrol lek op die quick release van die tank, daai part is by ACME gaan haal omdat hulle nie stock het nie en gratis vervang.

As dit nie diens is nie weet ek nie wat is nie.

Soos ek nog altyd gese het BMW's is nie perfek nie maar hulle diens bly uitstekend.

Stem  :thumleft:
2017 R1200RS SPORT F#ck Me what an Animal!
2010 R1200GS ADV "The Comfy Chair with GRUNT"(SOLD)
2012 R1200RT "The Wife's Little Tourer"

Offline 0012

• Double-oh-Tkwarf
  • Senior Member
  • Bike: Suzuki DR650
  • Race the rain. Ride the wind. Chase the sunset.
« Reply #65 on: May 05, 2013, 05:38:40 pm »
Jammer om te hoor Linde2013. Sterkte

->    TransAlp 650 - sold
:(    Yamaha XT1200Z - written off - R.I.P.

Offline Copernicus

• Senior Member
  • Bike: Vespa (all models)
  • Crossroads in the dirt.
« Reply #66 on: May 05, 2013, 06:50:16 pm »
My 1200GT was alos 5 years old, then the diff packed up alos. It had 17 000km on the clock.

I went to Lenny, first thing he asked me was the service book. Bmw paid for the diff.

3mnths later my Uncles diff on his 1200GT also said bye bye, also 5 years old, full service at Bmw, Lenny paid for that diff also  :thumleft:

So without knowing what happened with Linde, I can promise you the Annuals werent done  :thumleft:

The TRANSPORTERS GSA is 4 years old, full service history, plus Annuals done, rear ESA shock said bye bye, Lenny paid for it in full.

Must I go on with examples??

Lenny is the best in the business, if he declines a claim, then you know, something fishy, end of story  :thumleft:

2Stroke.  Jy is met mening terug! ;D
« Last Edit: February 10, 2014, 05:08:37 pm by Copernicus »
I started biking as an under achiever and it went downhill from there...

Offline GSing

• Senior Member
  • Bike: BMW R1200GS
  • Direct Your Adventure
« Reply #67 on: May 05, 2013, 07:38:11 pm »
Ja en ons het gedink hy's na sy langrus nou genees van sy Dan-Sindroom......

Offline Manic

• Little Fat Guy
  • Vendors
  • Bachelor Dog
  • Bike: Hildebrand & Wolfmuller (all models)
« Reply #68 on: May 05, 2013, 08:11:43 pm »
Uncle Dan, ek stem saam jou.

BMW is kak.

Koop n KTM  :laughing4:   :laughing4:

Offline eberhard

• Senior Member
  • Bike: Moto Guzzi (all models)
  • Time takes a cigarette...
« Reply #69 on: May 05, 2013, 08:20:38 pm »
"Lenny is the best in the business, if he declines a claim, then you know, something fishy, end of story "  :thumleft:
eberhard
Agostini 1000
R90S
R80/7
R75/5 Big Boy 150 Vuka 110

Offline GenXX

• Member
  • **
  • Bike: BMW F650GS / Dakar
« Reply #70 on: May 05, 2013, 08:37:35 pm »
Ek se mos al laaaankal n BM is n kak bike... ek dink selfs KLR is beter....
Its not the big that eats the small. its the fast that eats the slow.....

Offline 2StrokeDan

• Castrated Dog
  • RD350 and Rossi!!!!!!
« Reply #71 on: May 05, 2013, 09:42:39 pm »
Ek se mos al laaaankal n BM is n kak bike... ek dink selfs KLR is beter....

Baiiieeee beter!!

Offline 2StrokeDan

• Castrated Dog
  • RD350 and Rossi!!!!!!
« Reply #72 on: May 05, 2013, 09:48:24 pm »
Takashi, jy laat n wiellaer vervang, en daarna is daar skade op jou FD? Die feit dat BMW dit toe betaal het dui daarop dat dfie skade met die vervanging van die wiellaer gedoen is, m.a.w. swak vakmanskap? En agentskappe wat 2de handse onderdele gebruik??!! Dit skryn ten hemele!!

Offline Linde2013

• Newbie
  • *
  • Bike: BMW R1200GS Adventure
« Reply #73 on: May 05, 2013, 09:52:30 pm »
Hi,

I see a lot of critical responses and questions asked about my post. Here is some info for those who are interrested.

-I have excepted that I will be paying for all the repairs but did expect BMW answer my questions. Here is some answers to some of the responses:

-I did buy the bike 2nd hand with 1690km's and were told that it needs to be serviced every 10000km's or every 12 months. The 10k service was done by Bavarian and the diff oil was replaced as per the service schedule. Two intermediate services were then done before the 20k service as I didn't ride that much for about two years(got married) and both of these services were done according to the service schedule which I got from the dealer(they use the VIN number for this). The diff oil was replaced on the second service as I was told that it is better to do so. These services didn't happen at Bavarian as the bike was already out of warranty. Lenny told me that if these services were done with a BMW dealer, a goodwill claim could be submitted even though the warranty expired.
Lesson learned -  rather service the bike at the dealer if you want their support in a case like this. I did supply my one oil and air filter but confirmed with Bavarian before I booked my service, if that was in order since I had it. I never made a big story about this when a spoke to Lenny, Andrew or Roger but did express my disappointment, frustration and confusion as how this could happen and I am sure they could see that I was pissed off as anyone would be.

-I did however questioned if the diff & gearbox oil was replaced on the 20k service as according to the schedule as it should have been done and it wasn't on the invoice. Neither Bavarian nor Motorrad wants to answer this question as it would implicate Bavarian if this was the cause. So I except that I won't receive a response.

-I haven't received any reports from BMW or Bavarian as I am still waiting for some answers but at this stage don't think I will get any feedback. If there was any other reason how this could happen except human error, then it would be a factory fault or dud or something. So I also excepted that I won't receive a response on that question.

- The bike was never wheelied, been on a dirt road twice and 98% of the kilo's done since I bought it, was on long distance trips. Looked after very well!!

I did try and approach this whole situation the correct way(no fighting, shouting and swearing like I normally would have)  as I still feel that I didn't abuse the bike or did something wrong for this to happen. I do however realise that no dealer(BMW,KTM or any other) would just pay for something like this but did hope for better feedback and support. My main purpose for this post was to get answers from someone and to inform other GS owners that they should focused on looking after their diffs as this is an expensive repair.

As I mentioned in my last post, I still think the GS is a great ride and aren't sure if I want to sell or keep mine when it is fixed, but won't buy the new GSA next year as planned. I hope this answers some of the questions or fill in some of the gaps in the "whole story".

Cheers

Offline Manic

• Little Fat Guy
  • Vendors
  • Bachelor Dog
  • Bike: Hildebrand & Wolfmuller (all models)
« Reply #74 on: May 05, 2013, 09:56:39 pm »
Ok there you go. Not serviced at Bmw, bye bye assistance from them.

See it as school fees and move on.

Offline Linde2013

• Newbie
  • *
« Reply #75 on: May 05, 2013, 10:05:17 pm »
Hi Big DoM,

I did speak to the guys at Acme and another supplier of second hand parts(info supplied by Bavarian) but they couldn't tell me how many km's any of the diffs did but the dealer also told me that he did look at the available diff at that time and weren't happy with them and told me to look around some more. I then did find one but was quoted +/- R6000 to get it serviced and fitted which in total would then cost me R11000 for a 2nd hand diff with no guarantee of it lasting any amount of km's. I did however find a new one in England which bought and will take to someone who will fit it for me.

Cheers

Offline Draadwerk

• Moderator
  • Forum Whore
  • My job? Just something I do between rides....
« Reply #76 on: May 05, 2013, 10:07:51 pm »

No no no, not that easy. If the diff is not on the schedule for a service, even if you do it at another place, BMW would in any event not have done it either. As I understand Linde BMW last worked on the diff at the 20K service. Is that not so?

Is it not possible that the diff could have had a latent defect?

Depending on the total cost of repairs, and if it was worth it, I suppose an opinion from an expert would have been compelling. If the diff had a latent defect, which an expert can determine indeed, BMW would have reconsidered their opinion. Guaranteed !

Offline GenXX

• Member
  • **
  • Bike: BMW F650GS / Dakar
« Reply #77 on: May 05, 2013, 10:10:29 pm »

Luister hier, my Blackbird is 12 jaar oud, 108 000km op die clock.... redelik hard gery, Pierre, jy behoort te weet... meeste kak wat ek gehad het was die charging system... motor nog nooit oop nie, original clutch... gebruik nie olie nie.... Ek het die bike self gediens na die waarborg verval het... Ek weet van ver te veel BM's, ALLE BM's met diff's wat kak het, as van enige ander bike...

Bring Mechanic With

Its not the big that eats the small. its the fast that eats the slow.....

Offline Linde2013

• Newbie
  • *
« Reply #78 on: May 05, 2013, 10:10:53 pm »
Manic,

The two major services were done at BMW and I asked the technician who serviced the bike on 10 000km's if it was ok to service the bike privately seeing that it was out of warranty. He said as long as you stick to the service schedule and also suggested that any major should be done by BMW.

But you are right!! I DID LEARN A FEW LESSONS!!

Offline Linde2013

• Newbie
  • *
« Reply #79 on: May 05, 2013, 10:21:40 pm »
Draadwerk,

I am not sure if the diff could have had a latent defect as I am no expert and that is why I was asking the questions. I do have four other bike (older ones) which I service myself but it is only basic services. When ever something big needs to be done then I take it to some that works with these things everyday. I agree about the expert opinion! I am not that technical and that is why I were expecting some answers so to understand what went wrong.

But what is done is done and I just want to get it fixed and then either sell or keep it , will see.