Welcome, Guest. Please Login or Register

Author Topic: Koekenaap to Verneukpan  (Read 5089 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Alducor

• Member
  • **
  • Bike: Kawasaki KLR 650
Re: Koekenaap to Verneukpan
« Reply #40 on: July 04, 2013, 08:00:10 pm »

Blinkes & ...Ball&chain? @ blinkes, we forgot the boots... :bueller:

Aldo jy het genoeg siekes gehad om rond te ry my maat, die boots kan op 'n ander dag Kaap toe gaan.  :thumleft: :thumleft:

:lol8:
Jondu commute mos deesdae tussen koekenaap en kaap... druk maar op sy nommer... :pot:

Offline Jondu

• Senior Member
  • Bike: BMW R1200GS Adventure
  • .................................
« Reply #41 on: July 04, 2013, 08:02:49 pm »
Stefaan ek ry dalk more oggend

Offline Alducor

• Member
  • **
« Reply #42 on: July 04, 2013, 08:03:15 pm »
Lekker om te sien hoe lekker pa en seuns saam ry.... ek geniet dit net so met die kinders.  :thumleft:

Ons moet dit seker meer waardeur, want soos Hinksding getuig het, daar is mense wat wens hulle kon sulke goed doen...
Dankie vir die lees!

Offline Alducor

• Member
  • **
« Reply #43 on: July 04, 2013, 08:04:52 pm »
Lekker gelees en herleef ouens!
Groetnis.

Dankie! Ek het dit amper meer geniet om die RR te skryf as wat die naweek self was... :biggrin:

Offline Hinksding

• is beslaan met ligte hoefysters
  • Senior Member
  • Bike: Honda XR125L
  • Die aai van Loeriesbaai
« Reply #44 on: July 04, 2013, 09:06:57 pm »
Hi Alducor,

"I took Mambat, Safaritruck (He at least needs pain meds from the ambulance) and rynet with to the farm house, where we were told that the ambulance would take a while, and Mambat was in dire straights."

I also sat in pain phoning a doctor at the kitchen table in Oom Giel's farmhouse just outside Verneukpan 2x weeks before. One of those gravel/sand humps caught me out big-time!  (Still nursing the pain through rehab physio and can't ride my bike - ek's nog lekker moedeloos daaroor jong... )

Hi Peeg,

I think everyone was talking about you and Bring It On, and where you fell. This should have been a warning sign. Verneukpan is not to be taken lightly. The nearest proper hospital is in Upington, and Kenhardt only has one ambulance, that services a small little clinic in a vast area, that can't even do anything about broken bones.

Good luck with the recovery. I know the pain, and time... I was there in december, and still recovering.
Be patient, and heal well, I'm not on my bike yet and its been 7 months (right hand fingers).

Right gents, all of you that got caught out near Verneukpan (and Alducor) let's sing - all together now: "...♪ ♫ ♪ ♪ ♫ ♫ ♪ I get knocked down but I get up again♪ ♫ ♪ ♪ ♫ ♫ ♪..."

Singing loudly mate!

:ricky:

Whaa, what a good laugh I had right now! :spitcoffee: :spitcoffee: :spitcoffee:

I made a terrible mistake...I drove Mambat's Widowmaker to a ramp today to load it onto the bakkie. FAARK, if a crooked KTM ride like that :o I dont wanna be on a normal one.  Shit, Im gonna dream about serious oranges tonight. Those Leo's were music in my ears. ;D
Eet vleis! 'n 1 000 000 jakkalse kan nie verkeerd wees nie.

Offline Rynet

• Senior Member
  • Bike: KTM 990 Adventure
« Reply #45 on: July 05, 2013, 07:00:27 am »
......

WKC and Jondu swapped bikes. Funny thing is, we all know that Jondu prefers the KLR, but has to have the GS for SWAMBO :deal:. So he does this thing where he acts like he is doing you a favour to let you ride his big boy GS while he takes your KLR... :pot:
WKC doesn't mind, being a plaas laaitie, he can ride anything that you give him...

:imaposer: :imaposer: Yes I cannot believe how much I'm enjoying my KLaRa.  :biggrin::biggrin: I didn't miss my GS1200 once this weekend , the KLR is so much easier when it gets technical . Anyway, these were not the kind of roads one wants to go too fast on  .  And even the tar going back home was less tiring riding at speed limit. Yes the KLR really has a big grin factor.  :ricky: :ricky:

Loving your RR , Alducor , you really write well .  Hope there will be another one coming soon :thumleft: :thumleft:
Its impossible, said pride. Its risky, said experience. 

Its pointless, said reason. Give it a try, whispered the heart.

Offline Rynet

• Senior Member
« Reply #46 on: July 05, 2013, 07:04:39 am »
Aarde kyk hoe sit en geniet ek nou hierdie RR! Na aanleiding van my mooie vroutjie se opinie lei ek af dat die ouens dit geniet het!

Aldu, jou skryfstyl remind my aan iemand wat al baie lank op Stellenbosch bly.

Ek sou my linker klinker gee om so trip saam met my Pa te kon doen. Ek envy julle.

We loved the weekend Hingsding , even with all the excitement and drama. The Wilddog spirit really kicked in and people looked out for each other . You did well .  :thumleft: :thumleft: and I'm already looking forward to your next Verneukpan Bash next year.  :ricky:  :ricky:

Offline Rynet

• Senior Member
« Reply #47 on: July 05, 2013, 07:18:08 am »
And what a great family you are .  :thumleft: :thumleft:

It was wonderful meeting you Rynet! You are so inquisitive and a very good listener! It should be mandatory to have you at a bash, so that there is someone to take care of others the way you did.

Thanks Aldo and it was great meeting you too  ! Thanks again for driving all the way to Kenhardt with the two patients. And yes first time I've been in a vehicle with 3 men and had to open all the darn gates myself .  :imaposer:

You had a spellbound audience on the way back , your D in networking between farmer and farm workers / associations was a very interesting topic  :thumleft: We should have had you commenting on the De Doorns riots thread earlier this year , hope to see more of you and your family here on WD's and on rides.  :thumleft:

Offline JonCor

• Newbie
  • *
  • Bike: BMW R1200GS Adventure
Re: Re: Koekenaap to Verneukpan
« Reply #48 on: July 05, 2013, 09:05:13 am »
Ai, verlange. Ek mis daai wereld. Durban is net te ver van Koekenaap. Lekker om alle foto's te sien. Het Werich nie dalk videos van die tokeo drift geneem nie. Ek hoor Mambat weet hoe om op n motorfiets te sit

Offline Alducor

• Member
  • **
« Reply #49 on: July 05, 2013, 09:28:19 am »
Ai, verlange. Ek mis daai wereld. Durban is net te ver van Koekenaap. Lekker om alle foto's te sien. Het Werich nie dalk videos van die tokeo drift geneem nie. Ek hoor Mambat weet hoe om op n motorfiets te sit

Kyk vir Subie, hyt vr gery om daar uit te kom...  :deal:
Daar is vids, maar ons tech savvy jonger broer sukkel so bietjie... :biggrin:
Jy moet maar volgende jaar join, dan het ons 'n dokter op die trip... Daar was tye wat ek maar geskraap het na wat ek van jou af gehoor het oor mediese goed. En die beste ding wat ek by jou opgetel het was "downplay ALLE beserings voor die beseerde" soos ware doks doen... ;)

Offline 0012

• Double-oh-Tkwarf
  • Senior Member
  • Bike: Suzuki DR650
  • Race the rain. Ride the wind. Chase the sunset.
« Reply #50 on: July 05, 2013, 10:44:48 am »
 :thumleft: :thumleft: :thumleft:
awesome RR combo!!!
Erg gelag oor die "2 stroke snores" ha ha ha

Strongs vir al die beseerdes.

Ek pas ook die 100 reel toe.

:ricky:

->    TransAlp 650 - sold
:(    Yamaha XT1200Z - written off - R.I.P.

Offline Bliknrs

• Senior Member
  • Bike: Honda CTX200
  • I never finish anyth
« Reply #51 on: July 05, 2013, 11:12:02 am »
Jy moet maar volgende jaar join, dan het ons 'n dokter op die trip

Waar woorde die.

Offline subie

• Local Mods
  • Forum Whore
  • Bike: Yamaha XT660
  • Liberalism is the ideology of Western suicide.
« Reply #52 on: July 05, 2013, 11:17:29 am »

Kyk vir Subie, hyt vr gery om daar uit te kom...  :deal:
Daar is vids, maar ons tech savvy jonger broer sukkel so bietjie... :biggrin:
Jy moet maar volgende jaar join, dan het ons 'n dokter op die trip... Daar was tye wat ek maar geskraap het na wat ek van jou af gehoor het oor mediese goed. En die beste ding wat ek by jou opgetel het was "downplay ALLE beserings voor die beseerde" soos ware doks doen... ;)

JonCor as ek jy is noem ek nerens dat jy n dokter is op sulke trips nie. Anders gaan wat n lekker wegbreek paar dae vir jou moes gewees het net in nog werk verander  :eek7:
Vlieg/ry maar eerder onder die radar  :ricky:
As time washes by, our footprints are all for naught

Offline safaritruck

• Newbie
  • *
« Reply #53 on: July 05, 2013, 01:26:04 pm »
 I am of the pain pump (morphyne mix) had a good trip and back on the normal stuff, should enjoy a home cook meal soon,Ribs doing fine and dr mean I should be ready for next ride in 3 months.have great weekend seem like good weather for ride

Offline Rynet

• Senior Member
« Reply #54 on: July 05, 2013, 01:32:40 pm »
I am of the pain pump (morphyne mix) had a good trip and back on the normal stuff, should enjoy a home cook meal soon,Ribs doing fine and dr mean I should be ready for next ride in 3 months.have great weekend seem like good weather for ride

:thumleft: :thumleft:

Offline blinkes

• Senior Member
  • Bike: Yamaha Super Tenere
  • IN VINO VERITAS
« Reply #55 on: July 05, 2013, 01:33:43 pm »
Stefaan ek ry dalk more oggend

Dankie Andre, my buurman het 'n huis in die Kaap, hy is omtrent  elke naweek daar, hy sal dit saamvat as hy weer gaan.
Sent from my Nokia 1610 using the key pad.

Offline subie

• Local Mods
  • Forum Whore
  • Bike: Yamaha XT660
  • Liberalism is the ideology of Western suicide.
« Reply #56 on: July 05, 2013, 01:48:35 pm »

Good to hear Mr Toughman :thumleft:
Hope next time we meet it will be under better circumstances. I still shudder thinking of you sitting upright
with 7 broken ribs in front of a bakkie the whole night. Must have been hell  :eek7:
As time washes by, our footprints are all for naught

Offline Alducor

• Member
  • **
« Reply #57 on: July 05, 2013, 02:00:41 pm »

Ai Safari! Let me know when I can come visit. Or if I can help with anything... Like keeping that 990 running and not gathering dust... :biggrin: :peepwall:

Offline safaritruck

• Newbie
  • *
« Reply #58 on: July 05, 2013, 02:27:19 pm »
Hi Alducor! Will have to get together for beer soon. The bike will need a run every second week or so and Koekenaap sounds like a good distance. Chat soon again safe riding

Offline Alducor

• Member
  • **
« Reply #59 on: July 05, 2013, 03:06:32 pm »
Hi Alducor! Will have to get together for beer soon. The bike will need a run every second week or so and Koekenaap sounds like a good distance. Chat soon again safe riding

Keep well co-pilot! Chat soon.