Welcome, Guest. Please Login or Register

Author Topic: 1200GS rear Brake pad wear  (Read 6895 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline OomD

• Senior Member
  • Bike: BMW R1200GS Adventure
  • #imstayingpositive
Re: 1200GS rear Brake pad wear
« Reply #60 on: February 25, 2015, 06:21:44 am »
Ek verstaan dat dit relevant is dat die 2004 nie linked braking gehad het nie. Wat ek met irrelevant bedoel is dat die pads ten minste 12 000 km moet hou sodat dit die diensinterval oorskry!
BMWSA het vandag nuwe keramiek pads opgesit. Het my niks gekos nie. Goeie diens van Continental Port Elizabeth en die fabriek! Wag en sien hoe lank hou die ceramics (R950)

Keramiek is harder, is dit nie? En harder pads gaan jou disk vinniger laat slyt. Ja, die pads hou nou langer maar die disks is ietwat duurder om te vervang. Sou graag wou sien hoe lank n disk hou met keramiek pads.

Wonder maar net hardop.

Offline BikerJan

• Senior Member
  • Bike: Honda CRF-1000L Africa Twin
« Reply #61 on: February 25, 2015, 06:25:01 am »
Vir my is dit normaal as die '''pads'' elke 15 000 km's, of meer, vervang moet word. My agter remme het ongeveer 50 % oor op 12 500 km's, wat ek nie dink sleg is nie?

Normale slytasie?
Jy moet hom net dophou. My laaste 50% het soos blits gegaan binne 2000 kilo's as ek reg skat

Dankie Draadwerk, sal so maak!

Offline genie

• Member
  • **
  • Bike: Honda CRF-1000L Africa Twin
Re: 1200GS rear Brake pad wear- front vs. rear usage
« Reply #62 on: February 27, 2015, 09:26:09 am »
Rode ca. 40 km this morning and conciously did not use my rear brakes, but Nav 5 stats show I used the front 38 times and the rear 60 times! I had reset Last trip info before I started this morning. Anybody have an explanation for this strange result. If the rear and front usage was the same, I  could understaand the result, but not rear usage almost double that of front.

Offline Draadwerk

• Moderator
  • Forum Whore
  • Bike: BMW R1200GS Adventure
  • My job? Just something I do between rides....
« Reply #63 on: February 28, 2015, 05:41:09 am »
Rode ca. 40 km this morning and conciously did not use my rear brakes, but Nav 5 stats show I used the front 38 times and the rear 60 times! I had reset Last trip info before I started this morning. Anybody have an explanation for this strange result. If the rear and front usage was the same, I  could understaand the result, but not rear usage almost double that of front.

Remember that front and back are linked - the moment you use front brake, the ABS system uses back as well.

If you switch to enduro pro, they are unlinked and you get to decide which brake you use. There is still some interference, but less so then.

Perfectly normal and my stats always show I use back brake almost double although I mainly use only front brake.

To answer your question - why the system uses back more - I just don't know
« Last Edit: February 28, 2015, 05:42:01 am by Draadwerk »