Welcome, Guest. Please Login or Register

Author Topic: TVB op vakansie na Gough Eiland  (Read 482446 times)

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Offline Tom van Brits

Re: Re: TVB op vakansie na Gough Eiland
« Reply #360 on: June 25, 2016, 09:03:54 am »
Jissou ou maat. Dit is nou sleg van die droogte van werk op die stadium en ek glo en hoop dat die een die een is. Wat ek wel benei van  julle ouens is die feit dat julle so baie plekke sien en beleef. Dit sal darem maar interessant en lekker wees om van die plekke kan besoek.
Vaalbaas baie dankie, ja dis meer voorreg as n 'berg'.
Behalwe dat ek die werk nou nodig het om weer 'op te staan' het ek n baie groot liefde soos reeds gemeld vir die see en eilande.
Ek is juis (geen jammergat storie, ek is happy) n aangenome kind, en agv van probleme uit my kinderjare (kom ons blameer die gene :)  ) is ek terug kinderhuis toe as n tiener nadat ek vele maal van die huis weggeloop het. Ek het as kind juis n week deurgebring in veilige bewaring deur die kinderhof beskik in Graaf Reinette se klip polisie selle :)  :)  So ek is sommer n WD skollie. Daarna kinderhuis en daar het my oe oopgegaan. Skielik het ek die musiek van Pink floyed se musiek gevisialiseer en rebels geraak oor die wors masjien wereld stelsel. Ek het my voorgeneem dat ek in n beroep sal kom waar ek kan dien, maar ook uit kan kom en die Wereld kan sien. Om jou n idee te gee, die eilande is so besonders dat as ek baie geld reeds gehad het ek sommer verniet daar sou werk. Dit kan egter n tronk wees, ek see alryd een man se hel is n ander se hemel.
Jy kies om gelukkig te wees en om nie n drol in die deinkwater te wees nie.

Al wat my vang met tye, Gough het n bitter klein span. Of 8 of 9 vir n jaar ekspedisie....manne dis eensaam, maar sie keer vat ek n guitaar saam en gaan ek ook begin skryf aan my boek. Ek het baie om te deel, en doen dit met liefde

Sent from my SM-J500F using Tapatalk

Offline Tom van Brits

« Reply #361 on: June 25, 2016, 09:06:55 am »
Vat my saam.
As jy kon saamgaan Woody1, was dit nou waaragtig lekker want ons sou soveel projekte aanpak en klaarmaak in daai werkswinkel! Ek het laaste ekspedisie self braaier gesweis, catwalks vervaardig om nie meer in modder te staan en braai. Ek het gewonder hoe hulle na 60 ekpedisies steeds ok was met seker kakkies en daai basis n behoorlike regsrug gegee.

Offline Tom van Brits

« Reply #362 on: June 25, 2016, 09:12:38 am »
Enjoy the Island, and keep warm.
Thanks Doc, you are positive as always but please do remember I Am still going for the interview and there are apparently more old islanders. We are competing here for one position....we are all old friends which makes it a lot harder but like said, I am all in and positive and hope to break the food news soon on this thread.

Online Offshore

Re: TVB op vakansie na Gough Eiland
« Reply #363 on: June 25, 2016, 09:33:17 am »
 Hoop jy kry die Job Tom. Sterkte.
Ps, dit is 'n mooi Vis!
Current Bikes
KTM 790 R Rally
KTM 990
Harley Davidson Deuce
Aprilia Moto 65

Offline frankmac

• Race Dog
  • Bike: Singer (all models)
  • You want my what??
« Reply #364 on: June 25, 2016, 09:57:51 am »
Tom, ons hou duim vas. Jy het destyds in Kenia vir my die WD link gegee en nou sukkel ek om weg te bly

Offline Tom van Brits

« Reply #365 on: June 25, 2016, 10:08:19 am »
Hoop jy kry die Job Tom. Sterkte.
Ps, dit is 'n mooi Vis!
Dankie mater, ja ek moet vir jou se ek is normaalweg n sport hengelaar en release meeste van my vangste, maar die blouvis is volop in die water en n gesogde eetvis. Skoon dik fillet, gee grate in daai dik fillet en n baie ryk smaak. Ek het met n 8kg blouvis n span van 9 twee keer aandete verskaf saam met kreef en artapel wedges. Kreef is so volop, sal weer fotos opsit van bv die kreef en snoek wat ek van die kant af vang. Dis al vars kos wat ons vir die jaar kon kry, en ek was die enigste hengelaar in die span.... ek kla nie, dis vet pret

Offline Tom van Brits

« Reply #366 on: June 25, 2016, 10:09:32 am »
Tom, ons hou duim vas. Jy het destyds in Kenia vir my die WD link gegee en nou sukkel ek om weg te bly
Jis ou maat ek onthou dit!! Mooi naweek

Offline Bundu

• Grey hound
  • Bike: KTM 1290 Super Adventure
« Reply #367 on: June 25, 2016, 12:28:08 pm »
I am flying down on Tuesday for an interview, position: 'Medical orderly' Gough 62

So I decided to post you guys a couple of pictures but now my internet dongle gives me hassles.
I am buy the way now 9 months without work...Gough 60 was my last paying job, and I am running on reserves of my savings. If I do not get this position....well I guess I should stay positive and hope to revive this thread with the continuous 3rd Gough expedition of TVB if there is interest. This time around I shall put in more effort and regular postings. Just a few pictures (if my internet cooperates of our backloading of expired frozens. I love helicopter work although they scare me, I have many flying hours ranging from demining medic, PSD security and medic - search and rescue in choppers but although they are great in saving lives I am always half scared to fly .....but I am still around and taking into account how many hours I have spent in them it should be concidered safe...ish

Ai Tom ek hoop regtig jy kry die job! Sterkte met die onderhoud!  :thumleft:

Offline Tom van Brits

Re:
« Reply #368 on: June 25, 2016, 02:04:14 pm »
Dankie Bundu

Offline TrailBlazer

• www.a-cut-above.co.za (Laser cutting & Engraving Services)
  • Race Dog
  • Bike: Honda XL650V Transalp
    • A-Cut-Above
« Reply #369 on: June 25, 2016, 04:50:33 pm »
Strongs Tom and here's hoping for all the best in your interview.

:o  :o that fish is big... and it looks like you were on a mountaineering "uitstappie" when you caught it, judging by the ropes around the rock outcropping
There are old riders, and bold riders, but no old, bold riders.

Do not ride faster than your guardian angel can fly!

Take only pictures. leave only footprints

Offline Tom van Brits

« Reply #370 on: June 25, 2016, 05:12:58 pm »
Strongs Tom and here's hoping for all the best in your interview.

:o  :o that fish is big... and it looks like you were on a mountaineering "uitstappie" when you caught it, judging by the ropes around the rock outcropping
Yes mate only to get to the kevel from where you can fish is an expedirion on it's own. You need go down a 20meter rope ladder, over some rocks and down another rockface via rope ladder. Then around a pool in the lava rocks and down another couple meters holding onto a rope. Then you are on a rockfase about 10/12 meters above sea level. The late Joe Roos lost his life wile fishing from there back in 1989 when a freak wave washed him off the rocks. No les than 5 expeditionists has died on Gough. Most due to exposure in the mountains doing field work. It is a smal island but vegetation is dense and fog daily as well as rain. Easy to get lost, and burn up all your energy. Shoukd you fall down a cave (there are many with vegetaruin over them) you gone. The island is not accesable from shore other than helicopter or the famous crane and personnel carier

Offline Tom van Brits

« Reply #371 on: June 25, 2016, 06:35:23 pm »
This is what you see when you approach Tristan da Cunha Island

« Last Edit: June 25, 2016, 06:38:34 pm by Tom van Brits »

Offline Tom van Brits

« Reply #372 on: June 25, 2016, 06:48:57 pm »
And then the village become visible in the distance

Look at the distant right, the islands name is Inaccessible and the one not visible at this stage is Nightingale.

Nightingale is where the Tristanians go for leave, that typical weekend away. They have small huts on the island.
Inaccessible is not inhabited.

Here you can see the harbor which was relocated after the last volcanic eruption 1961 which was a big turning point in the islands history.
You can read more about it here: http://www.tristandc.com/history1961-1963.php

The Island has got a post office, 2 churches (Protestant and Catholic) , a tourism store now located in the post office, a general dealer, agriculture store and a supermarket but more like a 'plaas dorp' supermarket in our point of referance

My attempt on a panoramic, I am not a good photographer unfortunately

Offline oldmannorman

• Race Dog
  • Bike: AJS (all models)
  • suzuki TS250 ER
« Reply #373 on: June 25, 2016, 06:56:30 pm »
Maybe show your fishing prowess plus fotos in your interview, and the job will be yours.  :thumleft:

Offline Tom van Brits

« Reply #374 on: June 25, 2016, 06:57:10 pm »
Mense dit is bitter baie mooi hier!!

Elderly people and mom and children get flown over and the men take the zodiac

And then the offloading starts

And I stand on the monkey deck and supervise and hope nobody gets injured

Offline Tom van Brits

« Reply #375 on: June 25, 2016, 07:01:51 pm »
Maybe show your fishing prowess plus fotos in your interview, and the job will be yours.  :thumleft:

They are very much aware of the fact that I have a lucky hand at fishing  :laughing4:

Hope it helps though!

Offline Tom van Brits

« Reply #376 on: June 25, 2016, 07:10:14 pm »
And then we sailed to Nightingale Island (not far, can not recall the total distance but it was only an hours sailing) to drop a team of biologists to do some scientific work for the 3 week takeover duration on Gough. Ship pick them up on the return, but we faced some choppy water there.A nasty swell prevented the landing by Zodiac so they used the chopper...and that chopper shouts dollars every time the twin turbine of the bell 212 fires up

The huts (shacks) on Nightingale island

These waterfalls are common thing on all these islands

That is the famous landing rock on Nightingale

Offline Tom van Brits

« Reply #377 on: June 25, 2016, 07:12:08 pm »
And this is one of the best photos I have taken during the takeover shortly after arrival on Gough Island

Ja the horizon bla bla.....I don't care, it is a lovely pic if only to me  ;D

Offline Tom van Brits

« Reply #378 on: June 25, 2016, 07:17:21 pm »
Ok remember I am still jobless....If I use all my data now I am in trouble later on  :peepwall:
So here are the last couple of pics, shortly after our arrival at Gough Island.
I did not take pictures as we arrived simply because I was the expedition leader and had a lot to do, I was on the inspection flight and there was no time for hoyti toiti ladida

We have an alien plant by name sagina (not a tipo, I checked) and the rope work is part of the eradication program

Training on knots and rope work

Ok this is it for now - Goodnight  :thumleft:

Offline T Rex

• Race Dog
  • Bike: BMW R1200GS Adventure
« Reply #379 on: June 25, 2016, 10:37:35 pm »
Dankie vir die deel Tom ... ek kan doen met n lang tyd weg van mense .... :-\

Hoop jy kry die Job , ....ons dink aan jou  :thumleft: