Welcome, Guest. Please Login or Register

Author Topic: What mode do you mostly use when riding  (Read 4851 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Tp007

• Member
  • **
  • Bike: BMW R1200GS Adventure
Re: What mode do you mostly use when riding
« Reply #20 on: March 18, 2015, 09:44:20 am »

Die duiweltjie wat op my regterskouer sit het sy teuels aan my gewrig vas... dit gaan baie moeilik wees!  :biggrin:

Maar ek gaan probeer.  :thumleft:

Man ja, ek kry mos so een keer 'n maand speeltyd op Gerotek en was al so paar keer op Kylami en Red Star Raceway.  Ek dink dit was daar tussen die Esse en Leeukop op Kyalami wat my duiweltjie besluit het hy gaan ry maar liewer saam iemand anders.   :imaposer:

Ek het eenkeer, in 'n vreeslike aanval van oor belangstelling, my LC se Econo Soft pyltjie aangesit en toe religious ratte verander soos die ECU aanbeveel het.  4,4km/l gekry op daai tank. 
??? Verduidelik asb. oompie. Hoe sit ek daai ene aan?

Offline TheBear

« Reply #21 on: March 18, 2015, 09:58:43 am »

Ek het eenkeer, in 'n vreeslike aanval van oor belangstelling, my LC se Econo Soft pyltjie aangesit en toe religious ratte verander soos die ECU aanbeveel het.  4,4km/l gekry op daai tank. 

Jinne nefie, as jy nie weet nie, dink jy moet daai GSA dadelik oorhandig aan iemand wat weet.  Laat ek dink wie.  HHHmmmmmmmmmm ... ek dink hier  ...... ek dink hard ..... hmmmm ..... EKKE!

Skakel die fiets aan.
Druk info knoppie om boonste disaplay tot by setting te vat.
Druk lank om "settings" meny oop te maak.
Druk knoppie to EcoSoft wys.
Kies.

.#BRADICAL!

Offline OomD

« Reply #22 on: March 18, 2015, 10:02:29 am »
Ja, ek het daai eco pyltjie net gebruik terwyl ek haar ingery het, was bang om te hard te ry. Maar nou, ry ek haar sommer bloots!

O, en die bike ook  :imaposer:

Offline Tp007

• Member
  • **
« Reply #23 on: March 18, 2015, 10:56:13 am »

Jinne nefie, as jy nie weet nie, dink jy moet daai GSA dadelik oorhandig aan iemand wat weet.  Laat ek dink wie.  HHHmmmmmmmmmm ... ek dink hier  ...... ek dink hard ..... hmmmm ..... EKKE!

Skakel die fiets aan.
Kies.

Dankie, sal hom try. Ek ry redelik rustig maar bly by 5.4-5.6L/100km.

Offline Draadwerk

• Moderator
  • Forum Whore
  • My job? Just something I do between rides....
« Reply #24 on: March 18, 2015, 11:04:28 am »
Beste wat ek kry is 6,9l/100km. Meeste van die tyd is ek hier by 7.2 tot 7.4 rond op gemiddeld. Ek moet gaan vir 20000 diens. Dalk maak dit haar bietjie ligter?

Offline TheBear

« Reply #25 on: March 18, 2015, 11:49:17 am »
Dankie, sal hom try. Ek ry redelik rustig maar bly by 5.4-5.6L/100km.

Dis maar meer vir speel.  Mens kan nie elke dag, heeldag so ry nie.  Mens sal so mal soos drie hase word.
.#BRADICAL!

Offline plaky

« Reply #26 on: March 18, 2015, 02:20:34 pm »
I commute every day in peak hour traffic so I use road mode, much smoother. My son told me that there is quite a big difference in the mapping of road vs Dynamic like 20% more in Dynamic. I get around 5.7 to 6L/100km commuting which I think is great. I ride according to the traffic and if the road is open I wind it, so it is not all woesy riding. I have not used Dynamic mode in traffic but would assume you don't need it and will be heavier on petrol if it makes the motor more responsive.

Interesting. Riding mostly on Dynamic, commuting every day (not even highway riding) I get 5.6L/100Km.

Oom you must be riding like an Oom which is great, I thought I was riding conservatively, obviaaaasly not. My speed varies between  10km/h to some days 120km/h and on the odd occasion when the traffic is great 160km/h, and you get there so quickly! My ave speed is think is around 58km/h according to my computer. What is yours? I commute on N1 from Durbanville to Salt River.

Offline OomD

« Reply #27 on: March 18, 2015, 02:46:27 pm »
I commute every day in peak hour traffic so I use road mode, much smoother. My son told me that there is quite a big difference in the mapping of road vs Dynamic like 20% more in Dynamic. I get around 5.7 to 6L/100km commuting which I think is great. I ride according to the traffic and if the road is open I wind it, so it is not all woesy riding. I have not used Dynamic mode in traffic but would assume you don't need it and will be heavier on petrol if it makes the motor more responsive.

Interesting. Riding mostly on Dynamic, commuting every day (not even highway riding) I get 5.6L/100Km.

Oom you must be riding like an Oom which is great, I thought I was riding conservatively, obviaaaasly not. My speed varies between  10km/h to some days 120km/h and on the odd occasion when the traffic is great 160km/h, and you get there so quickly! My ave speed is think is around 58km/h according to my computer. What is yours? I commute on N1 from Durbanville to Salt River.
My average is 53.8km/h, according to the bike. The bike's consumption calculator is accurate enough, stating that my average is 5.5L/100Km, while my own calculation thereof (based on fillups) is 5.61L/100Km (On the pic the consumption goes up at the end due to the offroad course I did.)

Offline BryanOC6

• I can like to ride Ja
  • Senior Member
  • Time to ride , I say a cammaahhhn
« Reply #28 on: March 18, 2015, 07:04:56 pm »
Dynamic mode with traction control off! This used while commuting . 5.7 Litre per 100kns

Dirt riding  enduro pro mode leke
BMW GSA 1200 LC 2014
Yamaha WR250 2007
Yamaha SR500 1983 Bratstyle

Offline plaky

« Reply #29 on: March 19, 2015, 03:54:40 pm »
Dynamic mode with traction control off! This used while commuting . 5.7 Litre per 100kns

Dirt riding  enduro pro mode leke

Why traction control off?

Offline Tp007

• Member
  • **
« Reply #30 on: March 20, 2015, 08:42:45 am »

Skakel die fiets aan.
Kies.

Dankie, het hom aangesit. Ek het ratte verander soos hy gese het ek moet, en toe net moeg geraak... dink sal beter werk op ooppad as in verkeer.

Ek het mooi

Offline Lord Knormoer

• is nog 'n kinders :-)
  • Senior Member
  • Wassie ekkie!
« Reply #31 on: March 23, 2015, 04:41:59 pm »

Offline BryanOC6

• I can like to ride Ja
  • Senior Member
  • Time to ride , I say a cammaahhhn
« Reply #32 on: March 23, 2015, 04:47:45 pm »

Dirt riding  enduro pro mode leke

Why traction control off?

When ever you wheely or slide the back out the traction control reduces your speed, almost seen my gat over the bars while lifting the front up.

Traction control off, the bike handles they way it should without loosing power
« Last Edit: March 23, 2015, 04:49:43 pm by BryanOC6 »
BMW GSA 1200 LC 2014
Yamaha WR250 2007
Yamaha SR500 1983 Bratstyle

Offline Copernicus

• Senior Member
  • Bike: Vespa (all models)
  • Crossroads in the dirt.
« Reply #33 on: April 01, 2015, 12:41:38 pm »
...Enduro Pro Mode
...For ambitious Enduro riders, the Enduro Pro mode is offered in conjunction with an additional coding plug. This mode offers both a spontaneous engine response and is at the same time tuned to cater to the use of knobbies.

...Dynamic ESA is tuned for maximum traction.

I wonder how exactly they tune the engine for the use of knobblies? Is this also because knobblies are assumed to have more grip off-road than Anakee's would? And how do you tune the ESA for more traction but at the same time tune it for knobblies?

I don't think the bike will 'know' whether you have knobbies on or not.  I think the electronics are tuned so that it would yield the best results (in terms of slipping/traction) for knobbies.
I started biking as an under achiever and it went downhill from there...

Offline Charlie600

• Member
  • **
« Reply #34 on: April 01, 2015, 03:29:17 pm »
Mostly road mode (dynamic when I'm in a hurry) but for general commuting "road" seems to be the best mode.

I average around 5.7-6.1L/100km

Offline Lord Knormoer

• Senior Member
  • Wassie ekkie!
« Reply #35 on: April 02, 2015, 08:21:19 am »
I use Dynamic all the time including dirt touring and switch to Enduro Pro for more technical bits.

TC always off for me apart from when it's raining.

Offline BikerJan

• Senior Member
  • Bike: Honda CRF-1000L Africa Twin
« Reply #36 on: April 02, 2015, 12:16:08 pm »
I use Dynamic all the time including dirt touring and switch to Enduro Pro for more technical bits.

Is this not the same as Enduro Pro LKM? As far as I understand under Enduro Pro, traction control is off, and ABS on the back wheel is off, engine performance the same as under Dynamic mode?

Offline Lord Knormoer

• Senior Member
  • Wassie ekkie!
« Reply #37 on: April 02, 2015, 12:49:32 pm »

Is this not the same as Enduro Pro LKM? As far as I understand under Enduro Pro, traction control is off, and ABS on the back wheel is off, engine performance the same as under Dynamic mode?

In Enduro Pro you still have ABS and TC.

ABS on the rear is only off if the rear brake pedal is used. If you use the front brake they are still linked and ABS is on for both.

The TC/ASC in Enduro Pro does however allow for more wheel spin than other modes but eventually will kick in.

Sent from my iPad using Tapatalk

Offline BikerJan

• Senior Member
  • Bike: Honda CRF-1000L Africa Twin
« Reply #38 on: April 02, 2015, 02:09:04 pm »
 :thumleft:

Offline AlanDoyle

• Member
  • **
  • Bike: BMW (all models)
  • Certified Motorcycle Mechanic
« Reply #39 on: October 02, 2015, 01:17:10 pm »
We ride a lot of bumpy tar roads around this area and I find that ROAD mode gives me the best fuel consumption because the throttle is not as direct. The bumps make your throttle hand slightly open and close the throttle while you riding.

The different MODES on the throttle are just different sesitivity's of the throttle and does not change the fuel mapping at all. Being that the accelerator is actually "fly by wire" and has no cable connected to the throttle bodies.