Welcome, Guest. Please Login or Register

Author Topic: Yamaha T7 - No longer a Concept  (Read 254756 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Altie7deLaan

• Senior Member
  • Bike: Husqvarna (all models)
  • Choose orange. Choose Stihl.
Re: Yamaha T7 - No longer a Concept
« Reply #2760 on: September 10, 2020, 06:20:01 pm »
Ek sien ou Bret Tkacs se 790 het sy gat gesien... Tisk tisk
Link please

Sent from my FIG-LX1 using Tapatalk
https://www.facebook.com/bret.tkacs/videos/10220929174837169/

Altie, wat se soort motor sal jy nou die 790 mee vergelyk, as die T7 in jou boeke soos n Conquest is, is die 790 seker soos n Trabant? :ricky:

Ja nee....ek is  seker die ou op die T7 oortuig homself (terwyl hy plat le op die tenk) oor en oor sy enjin gaan vir ewig hou,  elke keer wat die 790 onder jou uitry, op die agterwiel.
Maar hierdie is mos n K5? Wat hier geprys is soos `n Panigale? En dus vinniger as `n Panigale? As mnr Pol dit spring tussen  rotse....
200k is te min vir hierdie baie spesiale bike oom Dan. :patch:

xl185  cb750f  gsx600f  fz750  gsxr750  cbr600f2  cbr900rr cbr929rr  cbr954rr  vtr1000f  fzr1000exup  650dakkie gsxr1000k4  lc4 supermoto  bandit1200s   project fartblood (fireblade streetfighter)  f800gs

Kaboef:  "Ek dink BMW gooi drank in hul koffie en muffins. Want as jy dronk is, koop jy enige kak."

Offline 2StrokeDan

• a Man of Character
  • Castrated Dog
  • Bike: KTM 690 Adventure
  • Slim like Bill, straight like Steve
« Reply #2761 on: September 10, 2020, 08:29:16 pm »
 :laughing4: :laughing4: :imaposer: :imaposer:

Kom nou Altie, terwyl jy baklei vir jou brand, val die KTM's letterlik uitmekaar onder die ryers se gatte.

Selfs n "lewensgevaarlik" thread, waar die goed wobble en dans.

So, spot maar oor betroubaarheid, maar weet dat julle oorlams lyk om as KTM fans met ander se betroubaarheid te spot..... :pot: :pot:

Daai 790 threads lyk soos n army tiffie workshop.

Offline Altie7deLaan

• Senior Member
  • Bike: Husqvarna (all models)
  • Choose orange. Choose Stihl.
« Reply #2762 on: September 10, 2020, 09:06:05 pm »
Absoluut oom Dan!

Ek probeer nog heeltyd se die rede hoekom die t7 so goed oorsee ontvang is, omdat die 790 so onbetroubaar is. Plus die T7 is fantasties.
Dit het niks uit te waai met die feit dat die T7 BAIE goedkoper as die 790 daar is nie.

Treurige klomp Suid Afrikaners wat nie hulle wit geld wil spandeer op `n 200k, 72 hp/200 kg 700 cc twin met sagte suspension, cheap clocks, niks electronics nie, met tube tyres.
Ek dink dus belaglik om die 790R te verkoop vir 209k. Dit moet 109k wees.
Om die manjifike T7 hier te bemark vir 200k is weer heeltemal te laag, sodra Yamaha die prys opstoot na 300k sal ek gaan koop. :peepwall:
xl185  cb750f  gsx600f  fz750  gsxr750  cbr600f2  cbr900rr cbr929rr  cbr954rr  vtr1000f  fzr1000exup  650dakkie gsxr1000k4  lc4 supermoto  bandit1200s   project fartblood (fireblade streetfighter)  f800gs

Kaboef:  "Ek dink BMW gooi drank in hul koffie en muffins. Want as jy dronk is, koop jy enige kak."

Online Tom van Brits

« Reply #2763 on: September 11, 2020, 02:27:21 am »
Ek weetnie teen watter getalle die T7 hier verkoop in die VSA nie, maar is steeds onmidelik verkrygbaar en afgelewer vir usd 10k standaard.
Ek sien die African twin verkoop baie goed, vernaam die dct model.

Die wisselkoers is ongelukkig nie aan ons Suid Afrikaners se kant nie, en Yamaha speel veilig en ek blameer hulle nie.
Ek dink heelwat van ons manne het tog besef of die fiets nou 170k of 200k kos, ons is elkgeval nie in n posisie om te koop nie en beny die manne wat finansieel geseend is en dit kan doen.

Dit is sinneloos vir my om betrokke te raak in die oranje vs blou argumente, hoewel somige mens laat glimlag.
As die handelaar tog maar so lojaal oor jou sou voel  :lol8:
Wat ek egter wel kan se is dat as ek in die kopersmark was en die T7 kon bekostig was my R10k deposito al lankal by Yamaha!!

Net so vir interesantheid, die DRZ400 en XRL650 is beide op special nou hier vir usd 5600k  en 5700k = R90k. Sou julle die modelle teen die prys in SA oorweeg het? Ek sou virseker!
Groete

Offline skydiver

• Senior Member
  • Bike: NER-A-CAR
  • Free as a bird
« Reply #2764 on: September 11, 2020, 07:14:43 am »
I am not worried/upset about the alleged selling price.
I always buy my bikes 2nd hand.
There will be enough riders with the right bank balance whom would buy new (no matter what the price)
I will just wait untill there are a few available on the 2nd hand market where prices are negotiable  :deal:
Sold: Yamaha PW80, Honda MT5, Honda XR200, Kawazaki KDX200, Yamaha TTR250, Yamaha XT660R, BMW F800, BMW F650GS, Yamaha XT660Z
Current: NC750X, CRF230F

Online sidetrack

• Bachelor Dog
  • Bike: Yamaha XT 660 Z
  • T7 dreamin’ ....
« Reply #2765 on: September 11, 2020, 07:51:56 am »
I am not worried/upset about the alleged selling price.
I always buy my bikes 2nd hand.
There will be enough riders with the right bank balance whom would buy new (no matter what the price)
I will just wait untill there are a few available on the 2nd hand market where prices are negotiable  :deal:
Spot on, I have learnt to never compare my depressing bank balance with other peoples. There are plenty who will gladly hand over 200k because it is a Yamaha and even better a Tenere whilst other rush to buy spares to keep their bikes running. So Altie moenie worry nie, die T7's sal verkoop en hoe vinniger hoe beter dat ek n lekker 2de handse een met baie extras kan optel oor so 5 jaar  :lol8:
« Last Edit: September 11, 2020, 09:18:20 am by sidetrack »
Little by little, one travels far
J.R.R Tolkien

Help make the TSAT a reality
http://www.wilddog.za.net/forum/index.php?topic=241580.msg4325284#msg4325284

Offline Half - Bac

« Reply #2766 on: September 11, 2020, 10:07:26 am »

Quote from: sidetrack on Today at 08:17:23 am>Has anyone from Yamaha even confirmed the R200k price tag ?
Yes, I have had an e-mail from them (Yamaha), 30th July 2020, confirming a working price of R198,950 incl vat.
However, there is a caveat, you pay a non-refundable deposit of R10,000, and the CEILING price C-A-N (not will...) go as high as R210K, and then you agree to buy it at that raised price; if however it is LESS than R198,950, you would score.
However that deposit is non-refundable up to the R210K ceiling price, since they are at the mercy/vagaries of the exchange rate.
You can get your non-refundable R10K deposit back if the price then exceeds R210K.
Do NOT shoot the messenger here, I held off posting pricing info here, WHICH WAS CORRECT AT TIME THEY WROTE TO RETAILERS, ETC - I held off because I did not want a negativity sh!t storm surrounding a - by all accounts - very capable bike - when no one knows exactly what the final price would be, so please post with a degree of compassion, and not throw the baby out with the bathwater.
Cheers
Chris

Thanks Chris
We now hold you fully responsible for the above information  :imaposer: :imaposer: :imaposer:

Non refundable deposit.... my my my ...does yamaha ZA really treat potential clients in this manner...

not sure this is entirely legal either

This is the first that I have heard of this! It is most definately NOT Yamaha S.A. that are demanding non-refundable deposits - on any bike! I am also not aware of any of our dealers that are doing this, but I will put out a dealer bulletin today ensuring that all our dealers are made aware that non refundable deposits are in contravention of the CPA.
Half - Bac
Commercial Manager  - Yamaha Motorcycles
Yamaha Super Tenere World Crosser
Yamaha Tenere 700

The following users thanked this post: bud500

Offline IceCreamMan

• Pawn star
  • Forum Whore
  • Bike: Triumph (all models)
  • What me worry?
« Reply #2767 on: September 11, 2020, 10:36:03 am »

This is the first that I have heard of this! It is most definately NOT Yamaha S.A. that are demanding non-refundable deposits - on any bike! I am also not aware of any of our dealers that are doing this, but I will put out a dealer bulletin today ensuring that all our dealers are made aware that non refundable deposits are in contravention of the CPA.

Good to hear ,  :thumleft:

Somehow the indexing got screwed up on this thread, hopefully now cleaned
« Last Edit: September 11, 2020, 10:37:41 am by IceCreamMan »
Born to lose, live to win!!

The following users thanked this post: Tom van Brits

Online sidetrack

• Bachelor Dog
  • T7 dreamin’ ....
« Reply #2768 on: September 11, 2020, 10:42:45 am »

So the dealers did not put out this bulletin ? I wonder how legit the price mentioned then is ?

Cleaned up the quoting..Mod
« Last Edit: September 11, 2020, 11:06:04 am by bud500 »
J.R.R Tolkien

Offline 2StrokeDan

• a Man of Character
  • Castrated Dog
« Reply #2769 on: September 11, 2020, 12:37:43 pm »
Absoluut oom Dan!

Ek probeer nog heeltyd se die rede hoekom die t7 so goed oorsee ontvang is, omdat die 790 so onbetroubaar is. Plus die T7 is fantasties.
Dit het niks uit te waai met die feit dat die T7 BAIE goedkoper as die 790 daar is nie.

Treurige klomp Suid Afrikaners wat nie hulle wit geld wil spandeer op `n 200k, 72 hp/200 kg 700 cc twin met sagte suspension, cheap clocks, niks electronics nie, met tube tyres.
Ek dink dus belaglik om die 790R te verkoop vir 209k. Dit moet 109k wees.
Om die manjifike T7 hier te bemark vir 200k is weer heeltemal te laag, sodra Yamaha die prys opstoot na 300k sal ek gaan koop. :peepwall:

Verstaan jy nou? :imaposer:

Offline @offroad

« Reply #2770 on: September 14, 2020, 02:56:00 pm »
A pragmatic review of the T7:

https://www.youtube.com/watch?v=BAvvdcVoaaI
« Last Edit: September 14, 2020, 02:56:39 pm by @offroad »
Colin

2017 BMW R 1200 GS with a few farkles.

I never take the shortest route.

The following users thanked this post: bud500

Offline 2StrokeDan

• a Man of Character
  • Castrated Dog
« Reply #2771 on: September 14, 2020, 04:50:31 pm »
A pragmatic review of the T7:

https://www.youtube.com/watch?v=BAvvdcVoaaI

I sort of agree, for 99% of riders, the T7 is more than enough.

The rider that find it lacking, won't be on this class of bike to start with, he/she'll be on a 690/701.

Offline @offroad

« Reply #2772 on: September 15, 2020, 08:08:19 am »
Thats part of it.

The other is that its still a basic bike without anything special in spite of what the starry-eyed fanboys say. Yes it may be a well sorted and balanced machine yet it is selling for a premium here in SA.

Based on ront parity it should be coming in at around R170k - R30k less than the current asking price  :patch:.

Other bike brands are selling their bikes at ront parity and still making money. Yamaha is just being greedy - hope they choke on it.

Not much I can do about but a Husky 701 LR is looking quite attractive now  O0
« Last Edit: September 15, 2020, 08:27:37 am by @offroad »
Colin

Offline 2StrokeDan

• a Man of Character
  • Castrated Dog
« Reply #2773 on: September 15, 2020, 08:40:05 am »
Thats part of it.

The other is that its still a basic bike without anything special in spite of what the starry-eyed fanboys say. Yes it may be a well sorted and balanced machine yet it is selling for a premium here in SA.

Based on ront parity it should be coming in at around R170k - R30k less than the current asking price  :patch:.

Other bike brands are selling their bikes at ront parity and still making money. Yamaha is just being greedy - hope they choke on it.

Not much I can do about but a Husky 701 LR is looking quite attractive now  O0

The T7 falls short on tar road performance to the 790R. This is where the "shortcomings" seem to end.

On the trail the T7 seems well able to ride with the 790, and it has actual on-road perks over the 790 like less wind-noise, which is a biggie.

Almost every single tester also comments on the balance of the T7, which seems to be really great.

And ignore it if you wish, but like this tester on your clip says, you do want a reliable bike if you venture far away from home, and reliable the 790's are not.

Online sidetrack

• Bachelor Dog
  • T7 dreamin’ ....
« Reply #2774 on: September 15, 2020, 08:49:11 am »
The lack of electronics is exactly why so many are buying this bike. I have watched many videos of guys doing long trips solo and they all mention this is the main reason they bought a T7, less stuff to go wrong and Yamaha reliability. I believe the CP2 is the motor with the least amount of faults reported by owners world wide according to a German study.
J.R.R Tolkien

Offline 2StrokeDan

• a Man of Character
  • Castrated Dog
« Reply #2775 on: September 15, 2020, 08:51:22 am »
The lack of electronics is exactly why so many are buying this bike. I have watched many videos of guys doing long trips solo and they all mention this is the main reason they bought a T7, less stuff to go wrong and Yamaha reliability. I believe the CP2 is the motor with the least amount of faults reported by owners world wide according to a German study.

Indeed. The Yamaha CP2 is the reliability world champion. O0

Offline bud500

• Moderator
  • Senior Member
  • Bike: KTM 990 Adventure
« Reply #2776 on: September 15, 2020, 09:00:25 am »
Once the 790 gets to be the age of the T7, it will also be reliable.... :pot:
May the bridges I burn light the way...

Offline 2StrokeDan

• a Man of Character
  • Castrated Dog
« Reply #2777 on: September 15, 2020, 09:01:31 am »
Once the 790 gets to be the age of the T7, it will also be reliable.... :pot:

:thumleft:

Offline @offroad

« Reply #2778 on: September 15, 2020, 11:26:35 am »

Not disputing that at all - reliability is always important when you are far from help.

The issue is the price that we are expected to pay for what is just a basic bike. The whole reason behind the development of this bike was to bring an affordable bike to market that was stone reliable and to sell truck loads of them. This has been done in most markets around the world but not here in sunny SA - here Yamaha has got greedy.

Given the asking price, as a business transaction, we are effectively paying for Yamaha to take bits off the bike that you would otherwise have been getting and this okay because it is reliable?

Yamaha did much the same thing in the outboard boat market - these days Suzuki has taken this market as the motors are just as reliable and they are cheaper.

Dunno I just see it differently, if i am putting money down then I expect reliability - I am not going to pay extra for it. If it is not reliable then I will walk past and get a product that gives me what I am looking for.

At the moment Yamaha has got this segment of the market cornered but hopefully Honda will release an Africa Twin light in the not too distant future and others may follow. Then its game on and the consumer benefits.
Colin

Online sidetrack

• Bachelor Dog
  • T7 dreamin’ ....
« Reply #2779 on: September 15, 2020, 12:45:22 pm »

Not disputing that at all - reliability is always important when you are far from help.

The issue is the price that we are expected to pay for what is just a basic bike. The whole reason behind the development of this bike was to bring an affordable bike to market that was stone reliable and to sell truck loads of them. This has been done in most markets around the world but not here in sunny SA - here Yamaha has got greedy.

Given the asking price, as a business transaction, we are effectively paying for Yamaha to take bits off the bike that you would otherwise have been getting and this okay because it is reliable?

Yamaha did much the same thing in the outboard boat market - these days Suzuki has taken this market as the motors are just as reliable and they are cheaper.

Dunno I just see it differently, if i am putting money down then I expect reliability - I am not going to pay extra for it. If it is not reliable then I will walk past and get a product that gives me what I am looking for.

At the moment Yamaha has got this segment of the market cornered but hopefully Honda will release an Africa Twin light in the not too distant future and others may follow. Then its game on and the consumer benefits.
Agree we have all made sums on here comparing the price overseas to locally what we think it should be even using the MT07 and KTM models as comparison as well and they all check out with overseas pricing. If it's too expensive Yamaha will sit with stock and eventually you will see specials like with other brands as well. But then again we have still not seen an official price only some mails circulating, who knows maybe we will be surprised ...
J.R.R Tolkien