Welcome, Guest. Please Login or Register

Author Topic: New spec BMW GS and GSA with TFT display  (Read 2115 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Bundu

• Forum Whore
  • Bike: KTM 1290 Super Adventure
Re: New spec BMW GS and GSA with TFT display
« Reply #20 on: July 08, 2017, 01:18:26 pm »
ek wonder of hulle beplan dat die GPS op die console gaan wys, want 5de foto wys nog GPS en nuwe console apart?

Offline TheBear

« Reply #21 on: July 08, 2017, 01:30:55 pm »
ek wonder of hulle beplan dat die GPS op die console gaan wys, want 5de foto wys nog GPS en nuwe console apart?

Op die oomblik skynbaar nie.

I just reread that bit.  I can link to the smartphone and provide navigation, but it seems rudimentary, so most would still prefer to use a GPS device such as the Navigator.

"The 6.5 inch full color TFT Display will be accessed through the handlebar controller and can be connected to your smartphone providing navigation.."

Volgends die foto wat ek saam die bogenoemde pos geplaas het, is dit net die pyltjie wat heen en weer draai om pad te wys, maar ek wonder, hoe moeilik kan dit wees om 'n GPS antenna iewers op die bike in te bou en die kaarte en GPS sagteware in die TFT in te bou?
« Last Edit: July 08, 2017, 01:31:46 pm by TheBear »
.#BRADICAL!

Offline Bundu

• Forum Whore
  • Bike: KTM 1290 Super Adventure
« Reply #22 on: July 08, 2017, 01:41:00 pm »

Op die oomblik skynbaar nie.

I just reread that bit.  I can link to the smartphone and provide navigation, but it seems rudimentary, so most would still prefer to use a GPS device such as the Navigator.

"The 6.5 inch full color TFT Display will be accessed through the handlebar controller and can be connected to your smartphone providing navigation.."

Volgends die foto wat ek saam die bogenoemde pos geplaas het, is dit net die pyltjie wat heen en weer draai om pad te wys, maar ek wonder, hoe moeilik kan dit wees om 'n GPS antenna iewers op die bike in te bou en die kaarte en GPS sagteware in die TFT in te bou?

ek sou beslis 'n 'all in one' ding verkies en kan aan geen rede dink hoekom dit nie moontlik is nie

enigste probleem, soos met my kar, gaan 'n map-update weer 'n fortuin kos  :'(

Offline OomD

« Reply #23 on: July 08, 2017, 01:46:10 pm »
... ek wonder, hoe moeilik kan dit wees om 'n GPS antenna iewers op die bike in te bou en die kaarte en GPS sagteware in die TFT in te bou?
Hoegenaamd nie 'n maklike taak nie. Doenbaar, natuurlik, maar ontwikkelingskoste van so stelsel beloop miljoene. En ek praat nie van rande nie.

Hulle doen dit natuurlik reeds vir hulle motors, en kan dus van daardie tegnologie leen. Maar ek vermoed dis op hierdie stadium vir hulle goedkoper om 'n deal te behou met Garmin  as om self to stelsel te bou.

Offline TheBear

« Reply #24 on: July 08, 2017, 07:49:12 pm »
https://web.facebook.com/BMWMotorrad/videos/10155363677213467/

Die video wys so bietjie meer wat die TFT ding kan doen.
.#BRADICAL!

Offline OomD

« Reply #25 on: July 09, 2017, 07:38:40 pm »
So the TFT's navigation option is basically just relaying the navigation instructions of your smartphone. I see they refer to the BMW iDrive app on the smartphone, so it does not seem that it will integrate with other nav apps like Tom-Tom, Google, iOS maps, etc.

Offline krokonoster

« Reply #26 on: July 09, 2017, 07:56:26 pm »
Is that the only change to the existing model then?  (yeah yeah, better forks.  lol)

Offline TheBear

« Reply #27 on: July 09, 2017, 08:09:38 pm »
Is that the only change to the existing model then?  (yeah yeah, better forks.  lol)

For now this will be an optional extra.
.#BRADICAL!

Offline luv2ride

• Strand brak
  • Senior Member
  • Bike: BMW F800GS
  • Strand brak
« Reply #28 on: July 09, 2017, 08:38:43 pm »
More shit to distract people while on the road.

BMW S1000XR and BMW R1200R
BMW F800GS - sold, Honda NC700X -Sold; BMW1150GSA -sold
BMW F650 twin - sold
BMW F800ST - in bike heaven Kawasaki KLR 650 - sold Kawasaki ER6F -sold Yamaha FZ6 - sold BMW 1200GS - sold BMW 650 Dakar - sold Yamaha XJ750 - stolen Honda MT5 - given away as scrap

Offline TheBear

« Reply #29 on: July 09, 2017, 09:18:53 pm »

NOOIT!  The German doing the presentation at the launch was at pains to explain how this is less distracting than a normal instrument panel and we know Germans, they would never be wrong.   :imaposer:

.#BRADICAL!

Offline luv2ride

• Strand brak
  • Senior Member
  • Bike: BMW F800GS
  • Strand brak
« Reply #30 on: July 10, 2017, 05:26:35 am »

NOOIT!  The German doing the presentation at the launch was at pains to explain how this is less distracting than a normal instrument panel and we know Germans, they would never be wrong.   :imaposer:

There is marketing and bullshit and yet again the latter is the case :imaposer:

Did he also mention that it is unbreakable - in my view just another piece fancy electronics that will be troublesome, mark my words  :deal:

BMW S1000XR and BMW R1200R
BMW F800GS - sold, Honda NC700X -Sold; BMW1150GSA -sold
BMW F650 twin - sold
BMW F800ST - in bike heaven Kawasaki KLR 650 - sold Kawasaki ER6F -sold Yamaha FZ6 - sold BMW 1200GS - sold BMW 650 Dakar - sold Yamaha XJ750 - stolen Honda MT5 - given away as scrap

Offline TheBear

« Reply #31 on: July 10, 2017, 06:51:11 am »

There is marketing and bullshit and yet again the latter is the case :imaposer:

Did he also mention that it is unbreakable - in my view just another piece fancy electronics that will be troublesome, mark my words  :deal:

He didn't have to say it is unbreakable.  It is BMW therefore unbreakable is automatically implied.   :patch: :lol8:

A year from now, 99,9% of BMW's will be sold with this TFT thingy.  Another year and it will become standard and hate it, or love it, you will have to live with it.  In 1988 I had a 2.0GSi Kadett with such a digital dash.  I hated it.  Hopefully in 30 years it improved a tad.   :imaposer:
.#BRADICAL!

Offline OomD

« Reply #32 on: July 10, 2017, 07:14:09 am »

The TFT? Or the forks?  :lol8:

Offline Shaun500

• Senior Member
  • Bike: Kawasaki KLE 500
« Reply #33 on: July 10, 2017, 07:46:31 am »
The TFT displays are creeping in to the high end cars these days.  It's an option on VW's.

Offline TheBear

« Reply #34 on: July 10, 2017, 05:00:51 pm »

The TFT? Or the forks?  :lol8:

Forks are standard.  Forks that don't fall off is optional extra.   :imaposer:
.#BRADICAL!

Offline BennNevis

• Senior Member
  • Bike: BMW R1200GS
« Reply #35 on: August 13, 2017, 03:41:38 pm »
Navi in my opinion will fall away for general road use. New dash will do the google maps car play function.

Offline Copernicus

• Senior Member
  • Bike: Vespa (all models)
  • Crossroads in the dirt.
« Reply #36 on: August 17, 2017, 03:12:42 pm »
It is very handy to carry your GPS to your desktop to connect to Basecamp or whatever.  I would not want to lose that option.
I started biking as an under achiever and it went downhill from there...