Welcome, Guest. Please Login or Register

Author Topic: Is the Ride Reports section dying?  (Read 4442 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Dwerg

Re: Is the Ride Reports section dying?
« Reply #60 on: April 05, 2019, 06:33:01 pm »
Sien julle nou hoe moeilik is dit om 'n rr te doen.  Wat een dink 'n goeie rr is dink 'n ander dit moes beter wees. 

Ek myself probeer maar altyd in ingels te skryf om almal te "please", maar ek sukkel my gat af om dit reg te kry.  Afrikaans kan ek skryf tot die keyboard moeg raak, maar dan kla ander weer.  Hoe weet 'n persoon dis 'n bad rr, of dit OK is, of dit uitstekend is.   
Party keer wonder 'n ou, "as ek die rr doen, maak ek nie my naam gat nie".     

Dan maak ons maar soos ander doen, vermy die rr's geheel en al en ploeter maar aan met jou eie se lewe.   :biggrin:

Eks ook skuldig om nie te comment op RRs nie maar ek lees elkeen. Ek geniet julle sin al vir jare lank. Ek het veral geniet om te sien hoe julle gegaan het van 2 up toere na mev vissie wat so lekker met die sand stoei en begin reg kom. Moet asb nie ophou nie
KTM 690R, 790ADV

Offline Kobus Myburgh

• Forum Whore
  • Bike: Honda CRF-1000L Africa Twin
« Reply #61 on: April 05, 2019, 06:47:35 pm »

Daar is niks erger vir my om ‘n drone footage report te ‘lees’ nie.  Dit moet darem gepaard gaan met ‘n storie.

Kobus I am not sure I understand what you are saying here, my Afrikaans is not that delicious  :biggrin:

But if you are saying that there is nothing worse for you than to read a Ride Report that doesn't have a story to it, then I have to say I completely disagree with you.

I would even say that this attitude might be why people are not that keen to do Ride Reports.

Sure a Ride Report with twists and turns and danger and highs and lows makes for gripping reading and a great story, but 90% of rides that are done don't have any of this excitement, especially if it is a well planned ride done by semi competent riders. So if I understand you correctly, and apologies if I have got this completely wrong, on a trip that goes according to plan without any major calamity happening is not worth doing a Ride Report on? But  a trip where the author makes up a story of getting lost and running out of petrol, then having an emotional breakdown after he faces a near death experience is the only kind of Ride Report that you feel is worthwhile.

Again, apologies if I have misunderstood your comment  :thumleft:

No apology necessary at all. 

What I meant was the following:  (And I’ll try my best to get it across correctly this time round)

I enjoy the vast majority of the Ride reports.  What I enjoy less is when someone just post a video of drone footage.  I’m often not sure where the footage was taken and although I envy the scenery created by the footage, it doesn’t tell me anything about the route, the smell, the emotion. 

A simple narrative accompanying the footage will give context to me.  And no, I don’t need drama, things to go wrong or anything like that to get me exited.  Simple is often better, I just want to feel part of your excursion.  :thumleft:
"If you have men who will only come if they know there is a good road, I don't want them.  I want men who will come if there is no road at all."

-David Livingstone-

Offline JonW

• Hilton Hound
  • Global Moderator
  • Forum Whore
  • Bike: Boss Hoss (all models)
« Reply #62 on: April 05, 2019, 06:50:48 pm »

Daar is niks erger vir my om ‘n drone footage report te ‘lees’ nie.  Dit moet darem gepaard gaan met ‘n storie.

Kobus I am not sure I understand what you are saying here, my Afrikaans is not that delicious  :biggrin:

But if you are saying that there is nothing worse for you than to read a Ride Report that doesn't have a story to it, then I have to say I completely disagree with you.

I would even say that this attitude might be why people are not that keen to do Ride Reports.

Sure a Ride Report with twists and turns and danger and highs and lows makes for gripping reading and a great story, but 90% of rides that are done don't have any of this excitement, especially if it is a well planned ride done by semi competent riders. So if I understand you correctly, and apologies if I have got this completely wrong, on a trip that goes according to plan without any major calamity happening is not worth doing a Ride Report on? But  a trip where the author makes up a story of getting lost and running out of petrol, then having an emotional breakdown after he faces a near death experience is the only kind of Ride Report that you feel is worthwhile.

What I meant was the following:  (And I’ll try my best to get it across correctly this time round)

I enjoy the vast majority of the Ride reports.  What I enjoy less is when someone just post a video of drone footage.  I’m often not sure where the footage was taken and although I envy the scenery created by the footage, it doesn’t tell me anything about the route, the smell, the emotion. 

A simple narrative accompanying the footage will give context to me.  And no, I don’t need drama, things to go wrong or anything like that to get me exited.  Simple is often better, I just want to feel part of your excursion.  :thumleft:

Kobus I completely misunderstood your post, I didn't even realize you were talking about videos  :laughing4:
How can I be lost when I have got nowhere to go?

Online Bundu

• Forum Whore
  • Bike: KTM 1290 Super Adventure
« Reply #63 on: April 05, 2019, 07:41:58 pm »
Sien julle nou hoe moeilik is dit om 'n rr te doen.  Wat een dink 'n goeie rr is dink 'n ander dit moes beter wees. 

Ek myself probeer maar altyd in ingels te skryf om almal te "please", maar ek sukkel my gat af om dit reg te kry.  Afrikaans kan ek skryf tot die keyboard moeg raak, maar dan kla ander weer.  Hoe weet 'n persoon dis 'n bad rr, of dit OK is, of dit uitstekend is.   
Party keer wonder 'n ou, "as ek die rr doen, maak ek nie my naam gat nie".     

Dan maak ons maar soos ander doen, vermy die rr's geheel en al en ploeter maar aan met jou eie se lewe.   :biggrin:

ek stem saam met Dwerg, ek het al jou/julle RR's gelees en baie geniet - ek comment net nie altyd nie - ek besef egter dit moet 'n moerse klomp werk wees....  :thumleft:

Offline Noneking

« Reply #64 on: April 06, 2019, 04:07:51 am »
Dink die wereld het verval in me myself and I... en niemand sien die son oor n ander se gat skyn nie... en die WD forum neig ook in daai rigting. Aan die begin was dit awesome!  (2011/2 gejoin) Biere op vrydag middag.. saam gaan ry. Dit het  nie saak gemaak wat jy ry nie, en nie "my opinie op ander afdwing nie" was so erg soos dit nou is nie.  Moet erken die brand bashing ding vang my! Elke ou doen sy eie ding op sy eie manier - en dit moet respekteer word.

Het wel opgetel die ouens in die Kaap wil net bike ry... en partykeer is ek so bietjie jaloers op hulle samesyn en die mooi area's op hul agterstoep....

Ek is nou nie deel van die "click" hier nie... glo die lewe word op die fiets in die buitelug gelewe, en nie voor n rekenaar nie, so dalk is my "forum" presence nie so pertinent en ek wys nie as ek my fiets se brake pads change in my groenstoep vloer geverfde tappet  garage nie... hoe se Michelle - ek fiddle gedurig aan die fietse

Wel ek doen nog ride reports... MAAR vir my self! En dit blyk ook so, want daar is nie baie comments nie. Meh, maak nie saak nie. Kom loer in elk geval seker nou 1-2 week hier in anyways

Dit vat n rukkie om so n ride report te doen, en dis vir my lekker, om die fotos bymekaar te maak tussen die 2 fone, te verwerk, in volgorde te sit, en dan te verwoord.

Erens kry ek so gier, en dan gaan blaai ek deur al die ride reports en sien - "fokket dis lekker of dual sport bike te ry"  :thumright:

Alwyn, ook nou al geleer uit my eie posts dat daar byna Zero comments gemaak word op enige thread wat "BMW Club ride" in die titel het.
Geniet nog altyd jou reports! :thumleft:
2006 HP2 Enduro 1229
2019 KTM 790 R

NONEKING'S RIDE REPORTS - http://www.wilddog.za.net/forum/index.php?topic=226099.0

Offline Noneking

« Reply #65 on: April 06, 2019, 04:13:12 am »

Also enjoy reading a story and will mostly spend time at night reading good ones. Very difficult to follow reports where the photos have been downsized to the point where they are pixelated. I ignore reports where the OP only posts link to a blog or another forum where the actual report has been posted.
2006 HP2 Enduro 1229
2019 KTM 790 R

NONEKING'S RIDE REPORTS - http://www.wilddog.za.net/forum/index.php?topic=226099.0

Offline HB 9

• Senior Member
  • Bike: BMW R1100GS
« Reply #66 on: April 06, 2019, 07:13:10 am »
Ek geniet dit om die RRs te lees... maar lewer nie noodwendig kommentaar nie omdat dit nie die effort van die skrywer genoeg kan komplimenteer nie.

Eers het ek nie genoeg tyd gehad om avontuurlike ritte te doen nie... Nou steeds nie omdat my tyd verdeel moet word aan my belangrike dinge in my lewe… vrou, kind. hond. werk. fietsry en kort ongereelde motorfiets ritte…

Ek sal voortaan meer kommentaar lewer as dit die skryf en saamstel van RRs sal laat aanhou... Baie dankie vir elkeen wat die moeite doen om hul ervarings te deel!!

Tread lightly

Offline Grunder

• Muscles can't buy mad dog!
  • Senior Member
  • Bike: BMW F800GS
« Reply #67 on: April 06, 2019, 10:34:31 am »
I was going to commiserate, but instead I'll just say: I'm doing my part from Kenya! Every little toodle down to the Valley gets put on this website, and even though I don't ride in RSA, I have more in common with most of you riders than the other forums like ADV Rider. Check out the threads I've put together. I lump all my rides in the same thread for a year and start over every January. In exactly 7 days I'll be doing a very long, very dry, very hot and very fast ride up to the border of Ethiopia which should be fantastic. Writing RRs is an addiction for me by now, so I can't wait to share... though very few folks have the patience to read them.

:snorting:
Yeah please keep them coming.

Love them!!!!!

Sent from my ANE-LX1 using Tapatalk

honda nc700x; bmw f800gs

Offline Kamanya

• Global Moderator
  • Senior Member
  • Bike: KTM 950 Adventure S
  • Andrew to everyone
« Reply #68 on: April 06, 2019, 05:13:37 pm »
I really enjoy the writing part. But, am guilty that I’ve not done one for a while.

I’ll also have a conversation with the mods to open it to all. I agree, it’s the “Crown Jewels” of the forum. (Is was closed because we had a bot infestation of foreign programs searching through our database.)
I wonder where that road goes? And that, has usually made all the difference. Appologies to Mr Frost

You want to have a stable Picture & Video host?

https://secure.smugmug.com/signup.mg?Coupon=7ovFBQhdrwnZw

Offline JonW

• Hilton Hound
  • Global Moderator
  • Forum Whore
« Reply #69 on: April 06, 2019, 07:02:14 pm »
I really enjoy the writing part. But, am guilty that I’ve not done one for a while.

I’ll also have a conversation with the mods to open it to all. I agree, it’s the “Crown Jewels” of the forum. (Is was closed because we had a bot infestation of foreign programs searching through our database.)

I see it as a huge issue that the site is blocked for people that isn't registered.

For the second time on this thread:

THE RIDE REPORT SECTION IS VISIBLE TO GUESTS

Offline Noneking

« Reply #70 on: April 06, 2019, 07:16:23 pm »

I see it as a huge issue that the site is blocked for people that isn't registered.

It’s not only RRs that aren’t being read......
2006 HP2 Enduro 1229
2019 KTM 790 R

Offline Xpat

« Reply #71 on: April 06, 2019, 07:29:14 pm »

Not entirely true Jon.

Log out and go have a look at that alwyn report and tell us what you see. No pictures. I will save you the hassle - guests don't see attachments, hence if the poster loads photos directly on WD these are visible only to logged in members - guests don't see them. Same for for example attached GPS tracks. The only photos visible are the ones linkes from other sharing sites like flickr and such.

Look it is none of my business as these locked down state actually helps me move away from the forum, but unless you guys are going to reslove the chinesse attack and unlock the forum back to where it was before when only Jou Ma and Trading section is locked to guests, I think its just downhill for the forum. Unless one is logged in (I prefer not to be logged in all the time) they can see only very few sections and even in those they cannot see uploaded pictures so many threads don't make any sense.

Get it back to the original state and the traffic will improve. I suspect most people reading my RRs are guests, not members here.

Offline JonW

• Hilton Hound
  • Global Moderator
  • Forum Whore
« Reply #72 on: April 06, 2019, 07:41:46 pm »

Not entirely true Jon.

Log out and go have a look at that alwyn report and tell us what you see. No pictures. I will save you the hassle - guests don't see attachments, hence if the poster loads photos directly on WD these are visible only to logged in members - guests don't see them. Same for for example attached GPS tracks. The only photos visible are the ones linkes from other sharing sites like flickr and such.

Look it is none of my business as these locked down state actually helps me move away from the forum, but unless you guys are going to reslove the chinesse attack and unlock the forum back to where it was before when only Jou Ma and Trading section is locked to guests, I think its just downhill for the forum. Unless one is logged in (I prefer not to be logged in all the time) they can see only very few sections and even in those they cannot see uploaded pictures so many threads don't make any sense.

Get it back to the original state and the traffic will improve. I suspect most people reading my RRs are guests, not members here.

Thanks for bringing this to my attention Martin, I know that we had opened the Ride Report section to guests a little while ago, didn't realize that none of the pictures loaded directly on to the forum were not visible to guests.

So currently guests do have access to the Ride Reports, but not the pics, which is obviously a huge problem for us.

Will get hold of the tech guys to see what they can do to sort this out.

Offline IanTheTooth

• Senior Member
  • Bike: AJS (all models)
  • The past is a foreign country
« Reply #73 on: April 07, 2019, 01:46:08 am »
Nice to see you are still here Martin. Looking forward to your next report!
The dog that caught the car. What now?

Offline JMOL

• The Mayor of Mopani
  • Senior Member
  • Bike: BMW R1200GS Adventure
  • East London
« Reply #74 on: April 07, 2019, 07:55:13 am »
I do RR's for family, the grand kids and for one day when I cannot ride anymore.  Some staff members cannot wait to read my RR's although they are not hectic.  One black lady once said to me that she travels with me by reading the RR's as she doesn't know much more than East London.

Often when life is tough, I read an old RR and it gives me a smile and I can face life again.

It would be nice if guests can see Ride reports & Planning a Ride as it would be nice to send a link about a topic.

By the way - if it wasn't for the RR's, I wouldn't go there  :deal:

Think I must stop talking and post my Lesotho trip of 2 years ago .

My 2c   :biggrin: :biggrin:
Life is hard - even harder if you are stupid.

The following users thanked this post: Osadabwa

Offline Noneking

« Reply #75 on: April 07, 2019, 08:02:01 am »
I do RR's for family, the grand kids and for one day when I cannot ride anymore.  Some staff members cannot wait to read my RR's although they are not hectic.  One black lady once said to me that she travels with me by reading the RR's as she doesn't know much more than East London.

Often when life is tough, I read an old RR and it gives me a smile and I can face life again.

It would be nice if guests can see Ride reports & Planning a Ride as it would be nice to send a link about a topic.

My 2c   :biggrin: :biggrin:

Het reply op jou PM oor fotos post...... :thumleft:
2006 HP2 Enduro 1229
2019 KTM 790 R

Offline dual

• Senior Member
  • Bike: Yamaha XT 660 Z
« Reply #76 on: April 07, 2019, 08:51:06 am »
I do a lot on Facebook and keep my blog up to date from time to time

https://dualadventurebiking.blogspot.com/

Just did a trip to Cederberg Oasis last weekend
« Last Edit: April 07, 2019, 08:51:55 am by dual »

Offline JMOL

• The Mayor of Mopani
  • Senior Member
  • Bike: BMW R1200GS Adventure
  • East London
« Reply #77 on: April 07, 2019, 10:41:31 am »

My 2c   

Yep. Gaan dit vanmiddag probeer.

Baie dankie.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

Life is hard - even harder if you are stupid.

Offline Vis Arend

• It's not how fast you start, it's how long you endure.
  • Forum Whore
  • Bike: Honda XR650L
« Reply #78 on: April 07, 2019, 02:15:12 pm »

My 2c   

Yep. Gaan dit vanmiddag probeer.

Baie dankie.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

Nou help ons ander ook assemblief tog my kroon.   :biggrin:
No matter how slow you go, you're still lapping everybody on the the couch
Honda XL125  -  Sold,    Honda XR200R  -  Sold,     Yamaha TT500  -  Sold,     Honda Transalp700  -  Sold,       Yamaha S10 Fast Blue  -  Sold,   Yamaha S10 Slow White  -  Sold,   Honda CRF250 Rally - To be Sold, XR650L..

Offline Hardy de Kock

• Vendors
  • Senior Member
  • Bike: Honda CRF-1000L Africa Twin
    • De Rust Outdoor
« Reply #79 on: April 07, 2019, 03:29:29 pm »

@JonW -  I think Kobus meant that there has to be a personal touch to the R&R - leading the reader to understand what the rider experienced.
a Drone flight over Swarbergpas with credits at the end of the video is not going to interest Kobus in my opinion.