Welcome, Guest. Please Login or Register

Author Topic: Flickering of back lights on instrument cluster(800 xcx)  (Read 567 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Skolla

Flickering of back lights on instrument cluster(800 xcx)
« on: September 20, 2019, 12:06:01 pm »
I have a problem where the back lights on the instrument cluster starts to flicker,i have done the following:clean all eart the earth connections on the engine and battery,basically all multi plugs been undone and check,then,solenoid,one leg of the fuse was burnt(problem with 800's),now im waitng for new solenoid.Must say the flickering of the cluster is beter after i have clean the fuse holder,but im not totally convince that that is the probem.Is there any one that experienced something similar?Ek is raadop en gatvol :dousing:
« Last Edit: September 21, 2019, 09:46:49 am by Skolla »

Offline Lou1

Re: Flickering of back lights on instrument cluster(800 xcx)
« Reply #1 on: September 25, 2019, 10:46:12 am »
Dankie tog myne nog nie met die trick gekom nie.

Waar sit die solenoid fuse, lat ek die maar check as voorsorg?

Offline Skolla

« Reply #2 on: September 25, 2019, 01:44:09 pm »
Onder die battery,haal hom uit(battery) dan sal jy hom sien,4punt multiplug en fuse(30A) met kabel na battery en 1 na startermotor :thumleft:

The following users thanked this post: Lou1

Offline Lou1

« Reply #3 on: September 26, 2019, 09:24:14 am »
Onder die battery,haal hom uit(battery) dan sal jy hom sien,4punt multiplug en fuse(30A) met kabel na battery en 1 na startermotor :thumleft:

OK Thx Skolla

Daar is n water drain hole onner die battery, miskien net altyd seker maak die pyp is oop?

Miskien nie die slimste plek om n fusebox te sit waar water kan akumuleer nie

Offline Skolla

« Reply #4 on: September 26, 2019, 11:01:05 am »
Ek het 2 extra gaatjies onder die solenoid ook geboor,so 5mm met cable ties in die gaaitjies,so na n was of reen,wikkel net die cable ties :thumleft: