Welcome, Guest. Please Login or Register

Author Topic: Is tegnologie altyd so goed en veilig ? (Geen brand bashing op die fabrikaat)  (Read 1596 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Jakkals

• Grey hound
  • Bike: Honda CRF-1000L Africa Twin
  • I never get lost, I only discover new roads
Ek weet nie hoekom iemand nou die idee gekry het om die post te link na die AT nie maar nou ja dit kon ook seker as voorbeeld gebruik geword het alhoewel dit wil voorkom of daar geen fout met die fiets was waarna verwys word nie.

Persoonlik dink ek tegnologie is goed en veilig, daar kan wel nou en dan 'n probleem op duik maar die vervaardigers sal so iets dadelik reg stel sou hulle ondersoek bewys dat die probleem by die ontwerp/werking van die komponent lÍ. Maar persoonlik dink ek die dam word onder die eend uit geruk deesdae met tegnologie op adventure fietse, almal wil nuwe gadgets ens laai om die spec op papier beter te laat lyk maar is al die gadgets werklik nodig, ok daar is sekere goed wat deesdae al algemeen is wat die lewe makliker/veiliger maak maar so is daar ook 'n spul goed wat ek dink  90% 'n mindset is en nie werklik nodig is nie. Ek sÍ nie tegnologie moet agter bly nie maar van die goed maak net meer sin vir my op bv 'n toer fietse wat net teerpad ry en gemak sekerlik een van die grootste rolle speel as op adventure fietse.
« Last Edit: August 30, 2021, 04:26:41 pm by Jakkals »
Remember that hapiness is a way of travel - not a destination.

The following users thanked this post: BullSmit

Offline Gerrard

• AKA 'jupiter' maar noem my Gerard.
  • Global Moderator
  • Teelhond
  • Bike: Suzuki DR 800S Big
  • Wiff a Sidecar... form Kabega
Vir elke ou verskil die behoefte. Vir my is die beste uitvindsel tot hede cruise control. Sonder dit sou ek moeilik kon aanhou ry want my regter hand is gebogger van jare se bikery en kannie meer heeldag throttle vashou nie. Throttle lock help maar cruise control is lekkerder.
...dis nooit te laat om n happy childhood te he nie !

Build a sidecar they said. It will be fun they said. Ja-nee !

The following users thanked this post: Captain Zef, XRRX

Offline m0lt3n

• Ervare noob
  • Grey hound
  • Bike: KTM 990 Adventure
Vir elke ou verskil die behoefte. Vir my is die beste uitvindsel tot hede cruise control. Sonder dit sou ek moeilik kon aanhou ry want my regter hand is gebogger van jare se bikery en kannie meer heeldag throttle vashou nie. Throttle lock help maar cruise control is lekkerder.
die wilddogs sal binnekort jou kontak vir n intervensie. hou asb jou kalender oop
Dooie visse gaan saam met die stroom...

Offline Jakkals

• Grey hound
  • I never get lost, I only discover new roads

Ek stem saam, toe ek my tweede Super Tenere (ZE) gekoop het was my woorde "wat de hel moet ek met cruise control op 'n bike maak", wel na 'n paar lang trips het my mindset verander en het ek besef hoe great dit is, om in twee dae vanaf George na Nelspruit te ry is 'n walk in the park en ek het ook al 1200 km op 'n dag gedoen sonder baie moeite.

Soos jy noem, throttle lock werk maar nie so goed soos 'n cruise control wat die spoed beheer en konstant hou nie.
Remember that hapiness is a way of travel - not a destination.

Offline Amsterdam

• Race Dog
  • Bike: KTM 890 Adventure R Rally

You are so right about this.  A most wonderful invention.  I did confess to this somewhere online and I am still trying to recover from the abuse.  Hence the reason for the smaller font, maybe this confession slips under the radar.
KTM 500 XCW, Husqvarna 701, KTM 890 Rally

The following users thanked this post: Captain Zef

Offline 2StrokeDan

• a Man of Character
  • Worshond
  • Bike: KTM 690 Adventure
  • Slim like Bill, straight like Steve

You are so right about this.  A most wonderful invention.  I did confess to this somewhere online and I am still trying to recover from the abuse.  Hence the reason for the smaller font, maybe this confession slips under the radar.

What are you saying??  Wife, where's my glasses, someone is wrong on the internet.... :thumleft:

Earlier this year, coming back from Bart in Pretoria, my right wrist started aching nin a familiar way, the same way my left wrist has been complaining for 40 years. Cruise control would have helped.

Offline GSpot

Re: Is tegnologie altyd so goed en veilig ? (Geen brand bashing op die fabrikaat)
« Reply #46 on: September 01, 2021, 09:24:14 am »
 :3some:
« Last Edit: September 01, 2021, 09:30:27 am by GSpot »
Do it the beemer style

Offline BuRP

Re: Is tegnologie altyd so goed en veilig ? (Geen brand bashing op die fabrikaat)
« Reply #47 on: September 01, 2021, 10:20:35 am »
maybe this confession slips under the radar.

You think so?
 :lol8:
Sparta MC50, 46 other 50cc's, Garelli Tiger Cross, Jawa 250, Kreidler RS (plated), Kawasaki S1 250/3, S2 350/3, H1 500/3, H2 750/3, Suzuki GT380/3 - 10 year gap - KDX200, BMW 1150GS Adventure, Honda CBR600RR, Honda XR650R 2007 & 2003, Honda CRF230, Yamaha BWS100, BMW F800GS Adventure, Husqvarna 701 Enduro 2018, KTM 790 Adv R 2019, KTM 2020 XC-W TPI 300 Six Days, KTM 2014 500 EXC-W Six Days, KTM 790 Adv R Rally 2020, KTM 890 Adv R Rally 2021

Offline Amsterdam

• Race Dog
  • Bike: KTM 890 Adventure R Rally
KTM 500 XCW, Husqvarna 701, KTM 890 Rally

Offline BuRP

« Reply #49 on: September 02, 2021, 11:46:04 am »
ABS is designed to help.

Yay & Nay.

I'm no fan of Bret but this test is a good one  :thumleft:
With the relevant ABS (mode) set to On he relied totally & utterly on the electronics, he just took a big handful and let the computer do its thing.
That's a good test I think - so, to be clear, he didn't "lean" his breaking against the ABS (which I think most of us do!) but yanked the handle back!
The results simply show that normal people cannot do better.

So, is that "helping" only?
I think it is quite a bit more than that....

Sparta MC50, 46 other 50cc's, Garelli Tiger Cross, Jawa 250, Kreidler RS (plated), Kawasaki S1 250/3, S2 350/3, H1 500/3, H2 750/3, Suzuki GT380/3 - 10 year gap - KDX200, BMW 1150GS Adventure, Honda CBR600RR, Honda XR650R 2007 & 2003, Honda CRF230, Yamaha BWS100, BMW F800GS Adventure, Husqvarna 701 Enduro 2018, KTM 790 Adv R 2019, KTM 2020 XC-W TPI 300 Six Days, KTM 2014 500 EXC-W Six Days, KTM 790 Adv R Rally 2020, KTM 890 Adv R Rally 2021

The following users thanked this post: Bundu

Online Captain Zef

• The Ultimate
  • Gentleman Dog
  • *
  • Oudtshoorn / Mosselbaai
« Reply #50 on: September 02, 2021, 08:43:15 pm »
If you need ABS absolutely to stay on a bike you better stop riding a bike. Its an aid. Thats all.

The video above is marketing nonsense and it will probably cause accidents if idiots try the same.
« Last Edit: September 02, 2021, 08:47:42 pm by Captain Zef »
I used to be called Captain Slow but then i got Zef
Most people say "Be like Elon" or "Be like Bill". I say "Be like Pablo" :biggrin:

Offline 2StrokeDan

• a Man of Character
  • Worshond
  • Bike: KTM 690 Adventure
  • Slim like Bill, straight like Steve
« Reply #51 on: September 02, 2021, 08:46:51 pm »
ABS is designed to help.

Yay & Nay.

With the relevant ABS (mode) set to On he relied totally & utterly on the electronics, he just took a big handful and let the computer do its thing.
That's a good test I think - so, to be clear, he didn't "lean" his breaking against the ABS (which I think most of us do!) but yanked the handle back!

Sowhy is there no ABS on enduro or mx bikes?  Don't they stop as fast as they can too?  Come on, out with it.

ABS is just for mere palooka mortals.

Offline voorvel

• aka dirtWarp
  • Race Dog
  • I crash like a champ!
« Reply #52 on: September 02, 2021, 10:29:07 pm »
Perhaps because of the percentage weight increase such a system would add to a dirtbike.

Also the lighter the bike, the easier it is to bring it to a standstill. (Thus further reducing the need for such devices)

Abs just takes away all the fun, imo. I recall locking both wheels of my VTR in the wet and using my leg as a tripod while sliding to a standstill  :lol8:
« Last Edit: September 02, 2021, 10:30:38 pm by voorvel »

Offline BuRP

« Reply #53 on: September 02, 2021, 10:51:35 pm »

My dear fellow Palooka, welcome to the brotherhood!
You also own a 701 of which one cannot switch the ABS of the front wheel off hence you qualify with the same full colours I have  :thumleft:

Offline Bappas

« Reply #54 on: September 03, 2021, 07:48:10 am »
ABS is designed to help.

Yay & Nay.

Sowhy is there no ABS on enduro or mx bikes?  Don't they stop as fast as they can too?  Come on, out with it.

Can not agree more ! Cellphone app bikers
"Life is like a jar of Jalapeno peppers...What you do today, might Burn Your Ass Tomorrow"

Offline m0lt3n

• Ervare noob
  • Grey hound
« Reply #55 on: September 03, 2021, 08:16:45 am »
if only I was as good as you guys! Wish I could also say ABS is a foefie.

levels
Dooie visse gaan saam met die stroom...

Offline Dwerg

• Bachelor Dog
  • Bike: Triumph 900 Scrambler
    • Wise Web Worx
« Reply #56 on: September 03, 2021, 08:30:54 am »

Cruise control is fantastic. The only excuse for not liking it is not having had it before
Previous: KTM 690R, 790ADV, 640ADV, 950ADV, 250XCW BMW F650GS Single, F650GS Twin, F800GS, G450X, R50/2 Honda CRF450X, CRF230 x 2, VFR400 NC30, Z50 Mini Trail Yamaha BWS100 x 2, LB80 Chappy

Offline BuRP

« Reply #57 on: September 03, 2021, 09:50:25 am »
Cruise control is fantastic. The only excuse for not liking it is not having had it before

We differ - I have it (std fitment), used it once (it does work), absolutely detest the magteloosheidsgevoel it gives me, and will neverever touch that button again!
But, great we're all different!  :thumleft:

The following users thanked this post: RobC

Offline Dwerg

• Bachelor Dog
  • Bike: Triumph 900 Scrambler
    • Wise Web Worx
« Reply #58 on: September 03, 2021, 10:06:10 am »

We differ - I have it (std fitment), used it once (it does work), absolutely detest the magteloosheidsgevoel it gives me, and will neverever touch that button again!
But, great we're all different!  :thumleft:

Yes but you are weird  ;D

For me it's not magteloosheid, it's more control. Try it some more  >:D
Previous: KTM 690R, 790ADV, 640ADV, 950ADV, 250XCW BMW F650GS Single, F650GS Twin, F800GS, G450X, R50/2 Honda CRF450X, CRF230 x 2, VFR400 NC30, Z50 Mini Trail Yamaha BWS100 x 2, LB80 Chappy

Online Captain Zef

• The Ultimate
  • Gentleman Dog
  • *
  • Oudtshoorn / Mosselbaai
« Reply #59 on: September 03, 2021, 12:17:37 pm »
If we want to take about technology that is unsafe we need to talk about those bloody Ipads all the fancy bikes and cars have in place of speedos.

The information readout of a vehicle or bike needs to be concise, clear and not distracting. These Ipads with all the functions and menu screens on them i find super distracting. I don't even run a GPS on my bike for that same reason.
I used to be called Captain Slow but then i got Zef
Most people say "Be like Elon" or "Be like Bill". I say "Be like Pablo" :biggrin:

The following users thanked this post: RobC