Welcome, Guest. Please Login or Register

Author Topic: die suid aapste moerse bike trip report na die Breede bash toe  (Read 5706 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline letsgofishing

• Forum Whore
  • Bike: Suzuki DR-Z 400
  • Sedgefield, Garden Route
    • http://www.mikekaplandesign.com
Re: die suid aapste moerse bike trip report na die Breede bash toe
« Reply #100 on: November 17, 2010, 10:45:04 am »
LGF your TransAtlantic looks seriously good!! :thumleft:

:imaposer:
Thanks Chris!
There is nothing you can do about the past and you can't predict the future...all you have is the now...live it to the fullest.

www.mikekaplandesign.com

Offline Trailrider

• Southern Cape
  • Bachelor Dog
  • Bike: Honda TransAlp XL700V
  • "Africa Twin Lite"
    • Trailrider
« Reply #101 on: November 17, 2010, 11:21:40 am »
Nice pics as always LGF. Good to see someone took pics of something other than the "kuiering" :D

Offline DrDirt

• Senior Member
  • Bike: KTM 990 Adventure
  • George - Southern Cape
« Reply #102 on: November 17, 2010, 12:35:06 pm »

Strong Language

Deel 1

<a href="http://media.z2.zoopy.com/video-onsite.swf?id=252042" target="_blank" class="new_win">http://media.z2.zoopy.com/video-onsite.swf?id=252042</a>

Deel 2

<a href="http://media.z2.zoopy.com/video-onsite.swf?id=252360" target="_blank" class="new_win">http://media.z2.zoopy.com/video-onsite.swf?id=252360</a>

Offline cassiebotha

• Senior Member
  • Bike: Kawasaki KLX 400SR
  • Olie misbruiker Ge-org Zuid Afrikak
« Reply #103 on: November 17, 2010, 01:36:08 pm »
Ek kan weer saam met jukle bike ry. Bike makeer niks. Net die timing kettang gestel
Moes grootword, bike moes gaan
Moes in George werk soek want ek wil nie trek
Moes bike verkoop ding lek te veel olie

Offline ChrisL - DUSTRIDERS

• Forum Vendor
  • Castrated Dog
  • Bike: BMW R1200GS
    • dustriders.co.za
« Reply #104 on: November 17, 2010, 02:32:38 pm »
Ek kan weer saam met jukle bike ry. Bike makeer niks. Net die timing kettang gestel
Mooi man!!
Ek is bly jou skade is min. :thumleft:
MOTORCYCLE ACCESSORIES RETAILER
info@dustriders.co.za
ENDURISTAN SOFTLUGGAGE IMPORTER
www.dustriders.co.za

Offline GRyPH

• Senior Member
  • Bike: Honda CRF-1000L Africa Twin
  • Some things can't be done cautiously!
« Reply #105 on: November 17, 2010, 02:35:38 pm »
goed om te hoor Cassie  :thumleft:
Focus on the journey, not the destination.

Offline Stoetbul

• Forum Whore
  • Bike: KTM 1190 Adventure
  • I is Stoetie
« Reply #106 on: November 17, 2010, 03:09:01 pm »
Dis 'n APPELKAR Cassie,hulle breek nie sommer nie! :thumleft:

Offline cassiebotha

• Senior Member
« Reply #107 on: November 17, 2010, 03:54:12 pm »
oom mike
het oom oom se kamera al gekry?

Die bike skade net R500.00
Stoetbul ek het baie gestres daai naweek van die Bash.  wassie eers myself nie LOL
Gedink dit gaan miljarde rande kos om reg te maak. 

Offline Trailrider

• Southern Cape
  • Bachelor Dog
  • "Africa Twin Lite"
    • Trailrider
« Reply #108 on: November 17, 2010, 04:00:05 pm »
Nou kan jy hom vinnig reg maak en swaai ;D

Offline cassiebotha

• Senior Member
« Reply #109 on: November 17, 2010, 04:15:15 pm »
Ffffor
« Last Edit: November 17, 2010, 04:58:46 pm by cassiebotha »

Offline Trailrider

• Southern Cape
  • Bachelor Dog
  • "Africa Twin Lite"
    • Trailrider
« Reply #110 on: November 17, 2010, 04:21:29 pm »
Ai Cassie :D

Offline Dusty

• Senior Member
  • Bike: BMW F650GS / Dakar
« Reply #111 on: November 17, 2010, 04:57:14 pm »
Dankie Cassie  ;)
If you don't know where you're going, any road will take you there.

Offline cassiebotha

• Senior Member
« Reply #112 on: November 17, 2010, 05:45:49 pm »
Mense julle moet asb baie geduldig wees ek kannie in 'n haas fotos post nie.  Ek wil eers mooi deur dit gaan en kyk na wat ek moet op plaas
soos die idioom sÍ:  Geduld is die beste geweer en jy kan nie geduld na die water toe vat en maak suip nie.  ek dink dis hoe die idioom loop

Offline Fenderbender

• Senior Member
  • Bike: BMW R1200GS Adventure
  • Robertson
« Reply #113 on: November 17, 2010, 08:55:59 pm »
Mense julle moet asb baie geduldig wees ek kannie in 'n haas fotos post nie.  Ek wil eers mooi deur dit gaan en kyk na wat ek moet op plaas
soos die idioom sÍ:  Geduld is die beste geweer en jy kan nie geduld na die water toe vat en maak suip nie.  ek dink dis hoe die idioom loop
Mmmm., maar jy kan darem in n haas dors of katools raak .
Het jou Son. oggend gesien hol , smaak my daai Amerikaanse barlady was by daglig nog steeds agter jou lyf aan .  :patch:

Offline cassiebotha

• Senior Member
« Reply #114 on: November 17, 2010, 10:49:21 pm »
tik gou een
« Last Edit: November 17, 2010, 10:51:53 pm by cassiebotha »

Offline buzzlightyear

• I'm Buzz Lightyear. I come in peace.
  • Forum Whore
  • To infinity and beyond
« Reply #115 on: November 17, 2010, 11:17:35 pm »

Nice cassie, bly vir jou man! Ek dink eintlik was jy net bang die ouens hang weer jou bike in die boom!
"All that is necessary for the triumph of evil is that good men do nothing." (Edmund Burke)

Offline buzzlightyear

• I'm Buzz Lightyear. I come in peace.
  • Forum Whore
  • To infinity and beyond
« Reply #116 on: November 17, 2010, 11:18:14 pm »
Het jou Son. oggend gesien hol , smaak my daai Amerikaanse barlady was by daglig nog steeds agter jou lyf aan .  :patch:

Was sy hawt?
"All that is necessary for the triumph of evil is that good men do nothing." (Edmund Burke)

Offline cassiebotha

• Senior Member
« Reply #117 on: November 17, 2010, 11:24:22 pm »
Jammer was gou by uiteet funksie! Nou net terug gekom!

The groot kuier at Gamkapoort dam:

Today it's Friday and we are now in a dam called Gamkapoort Dam.  Gryph got some cottages for us to sleep on and the night kuier started.  Oom Letsgofishing went for a lekker bubble bath and the others started up the fire so long.  Everyone was moeg and happy. The summer was showing it's true colors and the sun stayed up until 8 o clock that night

All the bikes was parked in front of the cottages and we started to talk about the events that took place today.  Kwagga and myself helped unloaded the stuff of the bakkie and everybody settle in.

Here was the riders in Uniform

Here Dr Love aka Doctor Dirt was looking fresh after the groot bike trip earlier.  He gooied the KTM 990 Adventure om die draaie en you saw just stof in front of you.  He was relaxing with this Jagsemeister drink!

Here Gryph was having a quick vergaderingetjie with Berm Rooster discussing why bande is getting pap so quickly and why it's so moeilik to put replacement bande back on again.  Gryph took his African Twin (die blou bul) this weekend on the trip

Die meneer van die geweer Scrat aka Gerrit also had a lekker raaid on his Geel of orange KTM 950 special speedbike edition. Al die pad van bloufilmbergstrand

Die oom wat groot droom!  Oom Heinrich wat oom Jakkals verkarvy het vanaf George en saam met ons gery het.  Hy het 'n GS 1150 BMW bike wat bulletproof is.

Die oom wat mag en kan kuier!  oom Smithey en sy seun Jean het ook saam gery op sy Vstrom Zuzuki.

Die awsomness in persoon!  Berm rooster al die pad van Mosselsebos geklee in Varrari Rooi.  Hy ry 'n opgewarmde HP2 BMW motorfalk.  Some say that he was born and bred in the special place where superheroes were born.  Some say that his HP2 was flying at night and was spotted near the George airport flying past unsuspecting aeroplanes.  They thought he was low flying on the road!

Die man met die groot bike drang! oom Jacko aka Dirtcopper was also there with his BMW GS 1150 from Groot Brak water.
By the time it was time to braai some vleis.  I had a problem because my wors was too "lomp for my stomp" and my wors took over the entire rooster! My wors and oom Letsgofishing se wors was saam op een rooster and just when I removed my groot wors from the rooster I accidently dropped oom Letsgofishing se wors in the fire.  He was searching for his wors but eventually found out the his wors was no more!  His wors was nou gemors!  So this was a sign that his wors was not ment for him.  I offered him a piece of my wors but he was oraait with his staik!

Heinrich in Blue shows Jakkals aka Jaco where his wors was located.  It seems that everyone lost some wors around the fire.  People please put your wors safe and don't leave your wors unattended because it might get lost.  A lost wors is a groot gamors!  Keep your friends close but always keep your WORS kloser! that's my motto
Jakkals came with a top of the range bike genaamd Yamaha 1200 Tenere en nogal 2010 model.

Die chillie MRHYDE op sy Tiervel African Twin also verrassed us today with riding saam with us from George to Gamkapoort dam.  He is a diep dinker and a mathematician on a motorbike.  No draaie nor moeilike paaie could keer him!  If he thinks about a plan! that plan comes to life

Here Jakkals en oom Heinrich took their vleis from the fire but according to this photo oom Jakkals se vleis was nog rou because blood is visible in this photo.  It looks like he ordered the skape to be semi gaar almost similar ordering a semi sweet wine for your table. 

So the night progresses and Jean (oom Smidty) se seun joined the kuier!  We all looked up to the bright sky and you could see that the night light was much more helder up here then back in George.  You could see stars not visible from Cities nor towns because the lights are to bright.

Now the party got started and we enjoyed ourselves.  While we talked I asked Berm rooster what the time was and he replied back saying that it's just before 11 o clock.  Just after that announcement everybody disseminated within a couple of minutes and It was just me, Gryph, Dr dirt, Scrat, Jakkals and Heinrich and Kwagga left outside kuiering. 

Here is oom Letsgofishing!  die main koenyn van Sedgefield.  This oom even knows PW botha and visited him last week at his house in Sedgefield.  He even knows Christina Storm and Pamela Anderson.....en Dowwe dolla!  He knows almal!  He is one of the celebrities of the garden route. Die oom het nie net een bike nie!  Maar twee bikes!  One bike is a Suzuki DRZ 450 scrambler with a moerse tenk and a KTM koplig and the other bike is a IcE white Trans-atlantic Honda TransAlp Spierwit!

Here pronking is Dusty and she rode betty the black stallion BMW GS 650 all the way! Mens kon sien Dusty was bietjie uitgeput na die dag se lang trip! 

While i was snapping random shots without people knowing I got Berm Rooster frightened

Here Oom Pad (andre) was standing like a standbeeld op kerkplein (ek dink dis de la rey se standbeeld op kerk plein but i am not sure if it is)  He rode his ge costumde BMW GS 1200

As the night grow older oom Smidty valled aan die slaap from time to time and I caught him by unpredictable snapping my flash from time to time in the kuier kamp

Kwagga and Dr Dirt
Here Kwagga was kuiering and covered himself with protective clothing because the wind started blowing very very cold!  Kwagga is een van Gryph se beste pelle that bestuured the bakkie towards the Breede river.  We were kar maats for the trip and hy nogal baie cool!

So me and oom Jakkals en Heinrich went to bed only at 1 o clock or so that morning. 
But what verbaased me is that I went to sleep after 1 - 1h30 am and everybody was awake just before 5 o clock and I went for a run and up and down the road a couple of times and found out afterwards it was only 5h30.  Now i realized that my night sleep was not nearly enough

nog so paar shots

Offline cassiebotha

• Senior Member
« Reply #118 on: November 17, 2010, 11:26:42 pm »
Lol Buzz ek dink my bike het dit gesien kom en besluit om 'n rattle te maak net die aand voor die tyd.  Kan jy glo!  Maar die Sigiater het haar nou reg gehelp met sielkundige oplossings LOL

Oom Fenderblender ja ek het die meisie toe gewaar en gevra of sy gaan stap die oggend.  Dit lyk my sy het nie verstaan wat ek bedoel het nie want sy het my net aangestaar

Offline letsgofishing

• Forum Whore
  • Bike: Suzuki DR-Z 400
  • Sedgefield, Garden Route
    • http://www.mikekaplandesign.com
« Reply #119 on: November 18, 2010, 07:54:34 am »
oom mike
het oom oom se kamera al gekry?

Die bike skade net R500.00
Stoetbul ek het baie gestres daai naweek van die Bash.  wassie eers myself nie LOL
Gedink dit gaan miljarde rande kos om reg te maak. 

Yip, - posted 30 pics on page 5  :deal:
Pleased to hear you r bikes OK
There is nothing you can do about the past and you can't predict the future...all you have is the now...live it to the fullest.

www.mikekaplandesign.com