Welcome, Guest. Please Login or Register

Author Topic: Young biker assaulted by Traffic Officer - A law unto themselves???  (Read 1037 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Willehond

• Member
  • **
  • Bike: BMW F800GS
  • Go ahead, make my day!
These things happen far too often these days. >:(

Abusing their authority!!! A law unto themselves?

See attached  :o
Just here for the ride
'10 BMW F800GS
'09 Honda CRF230

Offline ETS

• Forum Whore
  • Bike: KTM 1290 Adventure S
  • Die Punda van Prieska
Re: Young biker assaulted by Traffic Officer - A law unto themselves???
« Reply #1 on: February 25, 2011, 04:00:10 pm »
Dis nou n dubbele PK :imaposer: :imaposer:
If i had to explain you would not understand anyway......

Offline Adventurer

• Deleted Users
  • Bachelor Dog
  • *
  • Bike: KTM 990 Adventure
« Reply #2 on: February 25, 2011, 04:02:28 pm »
Looks like the youngster was wrong in the first place, but it gives the cops no right to assault him....Then Metro and SAPS wonder why they get no respect.......
I hope justice prevails....
If you can keep your head in the midst of all this confusion, you don't understand the situation!

Offline paulb

• Senior Member
  • Bike: BMW R1200GS Adventure
« Reply #3 on: February 25, 2011, 04:09:41 pm »
Reg of verkeerd , daai laaitjie sal nie weer vir die cops probeer wegjaag nie  :imaposer:
Better to have it and not need it , than to need it and not have it

Offline Adventurer

• Deleted Users
  • Bachelor Dog
  • *
If you can keep your head in the midst of all this confusion, you don't understand the situation!

Offline Fugly

« Reply #5 on: February 25, 2011, 05:17:44 pm »
"Die arme kind" Schuse me!! Slap the little bastard! He could have killed himself! Good for the cop under these circumstances I say, kids parents probably don't do it!
Donít worry about things that arenít, worry about things that are and your decisions are so much easier to make!

Offline Fugly

Donít worry about things that arenít, worry about things that are and your decisions are so much easier to make!

Offline Willehond

• Member
  • **
  • Go ahead, make my day!
« Reply #7 on: February 25, 2011, 05:46:39 pm »
Maybe you're missing a detail or 2. The cop was chasing with no lights or siren on the back wheel of the bike. Had the biker fallen earlier, he could have been ridden over and fatally injured.
Just here for the ride
'10 BMW F800GS
'09 Honda CRF230

Offline Fugly

« Reply #8 on: February 25, 2011, 06:15:28 pm »
Maybe you're missing a detail or 2. The cop was chasing with no lights or siren on the back wheel of the bike. Had the biker fallen earlier, he could have been ridden over and fatally injured.

Nope no detail or 2 he knew he was being chased and it looks like he was trying to get away to me.

Offline Willehond

• Member
  • **
  • Go ahead, make my day!
« Reply #9 on: February 25, 2011, 06:45:02 pm »

Nope no detail or 2 he knew he was being chased and it looks like he was trying to get away to me.

Wonder why the onlookers were so upset then.
Just here for the ride
'10 BMW F800GS
'09 Honda CRF230

Offline ChrisMann

• Senior Member
  • Every day above ground is a good day.
« Reply #10 on: February 25, 2011, 09:30:33 pm »
1988. Ek is in St8. (graad 10 my kind) Ouboet is in die weermag en pa is by die werk. Gaps boeta se Suzuki 125 en steek hom (sonder helmit) oor die grootpad om in die veld te jol. Sien nie polisie bakkie agtervolg my in die stof nie.

Volgende oomblik is hulle voor my en ek stop. Polisieman klim uit, gryp my voor die bors en bliksem my met die vuis bloedbek. Kark my goed uit. Nooit eens vir pa vertel nie want dan kry jy dalk eers op jou moer.

Jy weet wat. Miskien het dit my lewe gered. People, grow the f@ck up! My laaitie gaan dalk (hopenlik nie)eendag dieselfde nonsens aanjaag, maar dan moet jy bereid wees om jou kark soos 'n man te vat.

In elk geval kan sy ouers forken gelukkig wees. Ons transport onderskryweraar dagvaar tans die ma van 2 boeties wat op 'n pitbike voor 'n vragmotor ingejaag het vir R2,000,000! Tye het verander. Mense verstaan nie meer dit is net 'n kind wat kattekwaad aangevang het nie.   
Take my advice; I don't use it anyway.

Online 2StrokeDan

• I've been to paradise, but i've never been to me....
  • Castrated Dog
  • Bike: KTM 690 Adventure
  • RD350 and Rossi!!!!!!
« Reply #11 on: February 25, 2011, 10:06:01 pm »
Dagvaar n ma van 2 boeties vir R2000 000!!! Is hulle van hul fokken sinne beroof?

Provocateur

• Guest
« Reply #12 on: February 25, 2011, 10:16:21 pm »
"Die arme kind" Schuse me!! Slap the little bastard! He could have killed himself! Good for the cop under these circumstances I say, kids parents probably don't do it!

The kid was very dumb, but since when are the police judge, jury and executioner?  While the kid needs a paksla from his pa, the police have no right whatsoever to injure him.

I hope he makes a case against the cops.

PS.  If you get caught for - say speeding or not stopping dead at a stop street, do the cops have the right to slap you around?

Offline Berty77

• Senior Member
  • Bike: Honda CRF-1000L Africa Twin
  • Africa Twin = GROOT KLR
« Reply #13 on: February 25, 2011, 10:51:21 pm »
Lyk my die mense vergeet soms ons bly in Afrika, die moeder van sedeloosheid, Die oorspronklike Eden, dis waar kak aanjaag begin het. Damn Eva!!!
Skaap tjops, Lammie se kerrie wors en Klein Karoo sterre;
dis mos die lewe!

Offline ChrisMann

• Senior Member
  • Every day above ground is a good day.
« Reply #14 on: February 26, 2011, 12:55:16 am »
Dagvaar n ma van 2 boeties vir R2000 000!!! Is hulle van hul fokken sinne beroof?

Wie moet die skade betaal? Hulle het half 2 die oggend (met ma se wete) reg voor 'n vragmotor oor die N2 gejaag. Drywer het rem vasgeskop en na links gepluk. Gooi daai lorrie met vrag gevriesde hoender na moer toe. Drywer bewusteloos. Laaities jaag weg. Trok het DriveCam unit ingehad en video wys die bike reg no.

Trok het daai bike met millimeters gemis. Mammie kan bly wees haar bloedjies lewe nog. Ongelukkig het hulle nie license nie en geen versekering op bike. Die pa is blykbaar oorlede, maar woonhuis is klaar betaal....

Welkom in my wereld.  

« Last Edit: February 26, 2011, 02:11:10 am by Kumuka »
Take my advice; I don't use it anyway.

Offline Fugly

« Reply #15 on: February 26, 2011, 06:46:57 am »

The kid was very dumb, but since when are the police judge, jury and executioner?  While the kid needs a paksla from his pa, the police have no right whatsoever to injure him.

Volgende oomblik is hulle voor my en ek stop. Polisieman klim uit, gryp my voor die bors en bliksem my met die vuis bloedbek. Kark my goed uit. Nooit eens vir pa vertel nie want dan kry jy dalk eers op jou moer.

Jy weet wat. Miskien het dit my lewe gered. People, grow the f@ck up! My laaitie gaan dalk (hopenlik nie)eendag dieselfde nonsens aanjaag, maar dan moet jy bereid wees om jou kark soos 'n man te vat.

Just as I was saying.

Offline RobC

• Bachelor Dog
  • Bike: Kawasaki KLR 650
  • Bloemfontein
« Reply #16 on: February 26, 2011, 08:52:26 am »

Trok het daai bike met millimeters gemis. Mammie kan bly wees haar bloedjies lewe nog. Ongelukkig het hulle nie license nie en geen versekering op bike. Die pa is blykbaar oorlede, maar woonhuis is klaar betaal....

Welkom in my wereld.  

En mense wonder as ek vir hulle se hulle is plank dom om met 'n voetruig te ry sonner lisensie... ::)
Maar ek stem saam, glad nie nodig gewees in hierdie geval om enigsinds geveld te geruik het nie, maak nie saak hoe skuldig die kind was nie... daai cops gaan een hengse saak teen hulle kry hoop ek.

Offline Fenderbender

• Senior Member
  • Robertson
« Reply #17 on: February 26, 2011, 10:45:30 am »
Is self op my jongdag gevang , spietkop my  nogal met n rewolwer van die pad af gedruk . As jy k@k aanja , moet jy die gevolge kan dra .  :mwink:
Gelukkig het hy my nie toegesluit nie , hy was ook n biker .

Offline bronzy

• Senior Member
  • the older i get the faster i was !!!
« Reply #18 on: February 26, 2011, 11:30:35 am »
Most of these cases of assult from the cops is self inflicted the public can treat the police officers with verbal abuse and no regard to their uniform.
 try ride away from the cops, in a first world country and see what happens to you .
The big thing is most kids today don"t have respect for anything because their parents did not bliksem them enough when they where growing up so now they think they can do what they like and get away with it .

Provocateur

• Guest
« Reply #19 on: February 26, 2011, 11:56:02 am »
NO, NO, NO!!!

The moment you abrogate your responsibility as parent to a cop, you give that cop carte blanche to apply violence at will.

We are supposed to live in a civilised country.  And you want the cops to be able to apply violence at a whim.  Shame on you!