Welcome, Guest. Please Login or Register

Author Topic: SwaMozSa Trip  (Read 873 times)

Offline >Herman<

• Bike: BMW R1200GS Adventure
  • If not now, when?
SwaMozSa Trip
« on: October 05, 2011, 08:14:44 pm »
Let me start with the formalities first.

Apologies to the rest of the group for only doing the ride report now. Thank you to all who went on this epic ride, and to those who stayed at home (Oetie & Aldo).

What started out as a "small" group ride, ended up in being one of the largest groups I've been part of:
-Des, wife & daughter in their Pajero (another 1st for me, a back-up car... But more later).
-Dewie - HP2
-Wynand - 990 ADV
-Hennie - Husky 610
-Jacques - 1200 GS
-Lenox - 1150 GSA
-Myself - 950 ADV S

The idea started in April, with Oetie & Wynand, taking lead on the planning - we are going to Verneukpan. JA, I know it sounds confusing, but bear with me... After the initial route was planned, we "invited" more friends, who invited their friends.... You get the picture?  >:D
At the 1st "formal" discussion about the trip to Verneukpan, the friends hi-jacked our idea completely! The Pan is too far for a weekend, even a longish weekend, bla-bla-bla... Alternative?

Mozambique via Swaziland! Date: 15 June - 19 June. All systems go... or not. Oetie & Aldo cannot go work.  :-\

Not to bore you with the detail to get into Swaziland, I can only tell that we rode via the N4 onto Carolina, then a nice dirt road towards Josephs Dall border post a quick and painless ride, and so was the border crossing. Hennie & Jacques will meet us at our overnight spot, together with Des & family.

Once in Swazi, the real ride started. We stopped for lunch at Maguga Dam, overlooking the impressive dam wall. Our destination for the day Milwane Wildlife Sanctuary a total of about 460km for the day. But our journey would not be without trouble. On a beautiful piece of dirt road Lenoxs GSAs pulley belt which charges the alternator disintegrated completely. We are stuck or are we?

Dewie & Wynand went ahead to search for the BMW dealer in Manzini, whilst I chaperoned Lenox back to civilization. The plan we ride until the battery dies, then Ill give him a pull. The dealer was closed as it was way after five in the afternoon, thus we will fix the pig the next day.

The pigs battery lasted all the way until the turnoff to Milwane. I had to pull Lenox in darkness on the dirt road which we shared with taxis, goats, cattle and other crazy people. Dewie & Wynand was somewhere behind us, still coming out of the town traffic.

We arrived safe at our camp site, with the fire up and roaring, and cold drinks ready for tired riders. The backup car started to impress me.

The next morning we will ride via the main road to Manzini to fix the alternator belt at BMW, and then we will reconsider our route we were on holiday, and in no rush. YET!

After what felt like an eternity, the pig started on own power, and we were off again. But time was against us, as we had to reach Ponta before dark. We decided to go via tar to the border, and from there hook up with the original route as planned. But lady luck was against Lenox, and after 50km the gearbox of the pig said enough is enough, and with a spectacular slide and blue smoke from the rear tyre Lenox came to a stop. Lucky for us it was next to a bush butchery which sold cold Coke. You do not want to eat that meat.

We called BMW Manzini, waited waited. And waited some more. Eventually the truck arrives, and Lenox takes a bold step to say that they can keep the bike till after the weekend, he will hitch a ride in the Pajero (phew, the backup car to the rescue again). Time was running out on us, and we had to speed up our process, as the sand monster was waiting for us.

Jacques had some negative feedback on the 1st stretch of serious sand, but he stood up and soldiered on.

Our problems only started The sand monster to Ponta will be fed this day. Soon we were in the renowned 2-spoor sand tracks heading towards Ponta.
It was on this stretch where Jacques called it a day, and Lenox took over (another save by the backup car). I must say, I never saw anyone get dressed so quick to go sukkel in the sand, but Lenox did this in record time.

But alas, lady luck was still not with us, and time was running out. At one section the tracks split, and here Dewie & Wynand took the right track (which was the correct track) and the rest of us went left (wrong). I will let the pictures tell you the story, as all I can remember was that I sukkeled and sukkeled, got gatvol, soldiered on, got more gatvol, and then had to pitch my tent in the dark.

I got rid of my jacket, because at this stage I was boiling hot

After a good nights rest, the group split up. Hennie, Jacques, Lenox, Des & family wanted to have breakfast at the sea, whilst Dewie, Wynand & I wanted to get out of the sand before the heat of the day. Our destination for today is Pongola. We filled up and headed towards the border. Wynand had a moment, and I was so fascinated with his antics that I lost control and bought a prime piece of sand right in front of three drunk as sailors Mozambiques. They had a good chuckle, no they pissed themselves.

After they managed to stop laughing at this white they offered to help. But I was so demoer in; I picked the 950 with full luggage up in a jiffy. Started no sir, there is no power. Only the dreaded grrrr-grrrr-grrrr-tick-tick-boggorall battery. WTF???? Push start in the sand did not work, so I called Des to come jump me with the car (another save). As I waited my mind was pondering why do we do this? Why do we embark on journeys when we know we will suffer as sick dogs? Des & Lenox arrived, and another change of plan. Why not hitch a ride on a bakkie going to the border? It will be quicker and saver, as Dewie & Wynand was at this stage back in SA.

Flagged a bakkie down, met a great guy and off I went. Met up with the other two at the Steers in Manguzi, had a burger for breakfast. Dewie pulled me, and within 5 meters the 950 purred as normal and we finished the trip with no further hassles. Still dont know what went wrong in Moz.

The three of us took a very nice road past Dingaans grave, over Jozini dam and onto Pongola. The rest arrived late afternoon.

Today we ride to Country Trax via the exact same route as what the GS Trophy followed. A route full of promises. But today was Dewies turn to have bud luck he tried to move a mountain with his HP, and the end result was a sidewall cut in the shape of a lighting strike. No way we could fix this, and Wynand (and Jacques) was way up front with the extra tubes, and no cell phone reception. Bugger. We plugged the hole with 5 plugs, inflate it to two bars, and went back. Checking every few km if more air was needed.

Back in Pongola we search for a front tube, and found one at an engineering shop, who happens to sell bike parts as well, and promptly Dewie purchased a new front tyre. But they could not fit it for us. We had to go to a tyre shop for this. Again we ran out of time, left a message on Wynands phone, and off we went on tar to Paulpietersburg where we will meet up with Wynand & Jacques. Des & family, with Lenox for company were going straight to Country Trax after they detoured on their own through the country side.

The ride to Country Trax was without incident, and we arrived late afternoon to welcoming Jan & Elsie, and a bewildered group of trainees.
We kuiered till late, and settled to sleep in the large kitchen/lounge. We were not lus to pitch tents again.

Sunday morning we left after breakfast, and headed back home. Another memorial trip, one that must be redone.
This trip was a first for many of us. It was Jacques 1st off-road trip, my 1st in such a large group with a backup car, and the 1st this group rode together.

Offline oo7

Re: SwaMozSa Trip
« Reply #1 on: October 05, 2011, 10:14:53 pm »
Seems like an awesome ride - the sand around Ponta looks like fun!

Offline Lynn

• Bike: Yamaha XT660
  • Perspective is often found from a mountain top
« Reply #2 on: October 06, 2011, 07:15:07 am »
 :thumleft:  Looks cracker!
More gas you say.....

terminator1

« Reply #3 on: October 06, 2011, 07:18:51 am »
very awesome guys!

Offline Kykdaar

• Forum Whore
  • Bike: Zundapp (all models)
« Reply #4 on: October 06, 2011, 07:40:02 am »
Hectic sand there Herman :o

It is only an adventure if things dont turn out as planned ;D :peepwall:

Lekker report :thumleft:

Offline >Herman<

• If not now, when?
« Reply #5 on: October 06, 2011, 07:42:43 am »

It is only an adventure if things dont turn out as planned ;D :peepwall:

That's true! :biggrin:

Offline onderbroek

• Bike: Zero (all models)
  • not a GLOBAL MODERATOR
« Reply #6 on: October 06, 2011, 08:14:52 am »
i cant see the pictures ???
hak vrystaat

Offline onderbroek

• Bike: Zero (all models)
  • not a GLOBAL MODERATOR
« Reply #7 on: October 06, 2011, 08:26:19 am »
ok nou sien ek dit
hak vrystaat

Offline Bashplate

• Bike: KTM 950 Adventure
« Reply #8 on: October 06, 2011, 08:36:09 am »
Lekker!  :thumleft:

Offline Dewie

« Reply #9 on: October 06, 2011, 02:10:28 pm »
Thanks Herman vir die RR.

Hier is so paar van my foto's en gevoge van die trippie  :ricky:

Wat gewoonlik gebeur as so trip beplan word, is afwagting, onsekerheid, wie is die ander manne in die groep (ek het net vir Herman geken) etc.
2 dae voor die trip, druk die werk so bietjie, en dit lyk of ek moet kop uittrek, maar partykeer moet mense net s, se moer en op die bike spring en die ding doen. Makliker om later al die gemors uit te sort as om te sit by die werk en te wonder hoe dit moes gewees het.

Ek s vir myself as ek dit gaan doen, dan doen ek dit ordentelik, en so verlaat ek Joburg al die dinsdag middag, om by vriende te gaan draai daar in die badplaas omgewing. Dit sou ook die beginpunt wees vir die trip. Herman hulle sou my dan woensdag oggend daar ontmoet. manne dit was koud. Middel winter in die laeveld  :eek7: Moenie dat iemand vir jou s die laeveld het lekker winter dae nie, as dit net lyk of die son gaan sak, dan drop die grade sommer so met dubbel digits  ;D

Woensdag oggend en al die manne is bymekaar wat die eerste gedeelte via Piggs Peak gaan aanvat tot by Milwane game reserve.

Gou-gou almal ontmoet en 'n paar woorde geruil van waar ons gaan en watter roete ons beplan.

Oppad na die Josefs Dal grenspos, het ons hierdie stukkie grondpad gery wat jou (ek vermoed) agter om die berg en Baberton vat tot by die grenspos. Daai teerpad vanaf Baberton tot by die grenspos is donners mooi, maar die grondpad is net soveel beter.  ;D

Die grenspos het ons 'n rukke gevat siende dat die manne in blou eers al ons details wou deurgaan (Engin, VIN etc.) maar al ons papierwerk was in orde. Ek het so bietjie gestres want ek het my bedenkinge gehad oor Herman se fiets, daai ding het gelyk of een of ander backyard mechanic die ding aan mekaar geplak het  ;D

Volgende stop was Piggs Peak vir so bietjie petrol.

Hier is ons in die plantasies net voor die dorpie, en alhoewel daar baie trokke op daai paaie is, bly dit maar mooi.

Deur Piggs Peak, en ons stop daar by die Maguga dam uitkyk punt vir iets om te eet. Daai spot is nou nice, die diens is goed en die drinkgoed koud.

Dit het begin al laat raak in die dag maar ons dink toe dit is mos nie meer vr nie, so no worries  ;D

Vanaf Maguga dam gaan ons Milwane game reserve toe (tussen Mbabane en Manzini), en die is die view van die berg bo die dam.

Ons moet begin sleep, maar die pad is k@k, daar l los marble size klippe om elke draai, en ons ry maar stadig. wil nie teespoed optel sommer op die eerste dag nie.

Ons stop om water af te slaan, en die konsensus onder die manne is dat ons vermoed ons is verdwaal, maar ons sal maar aangaan met die pad en hy sal mos maar iewers uitkom.

Ons begin bietjie vinniger ry en dit gaan lekker, ek en wynand op die 990 Adv jaag mekaar so bietjie en na 'n lang stretch deur die swazi landskap kom ons agter die ander 2 is meer agter ons nie. Ons wag en wag, en daar kom die oproep deur, Leonard se bike is stukkend.
Donner, ons draai vinnig om en jaag terug.

Die son is nou baie laag, en daar by Leonard se bike gekom, sien ons die alternator belt is moertoe. Snaaks want hy het net 'n nuwe een opgesit voor die trip.

Ons begin rondbel en planne maak om die bike iewers te kry anders as in die middel van Swaziland.

Lang storie kort, s die dealer in Swazi (Carson Wheels) nee hulle het die part en hulle workshop manager sal vir ons wag. Ek en Wynand besluit om vooruit te gaan na Mbabane (waar die gps s Carson Motors is) om solank die part te kry en dan sal ons vannaand daar by die kamp sommer gou die part opsit.
Ons jaag deur rush hour traffic in Mbabane rond om die plek te kry, en glo my die plek is so weggesteek, ek is seker die mechanics sukkel om hom te kry elke oggend as hulle werk toe gaan.

Daar gekom is die plek toe :dousing: Maar my fark, die man het mos ges hy wag vir ons. Kyk dit is nou al donker, en die plan om nou al tente opgeslaan te h en om die vuurtjie te sit is al lankal uit die deur uit.

Ons bel al die nommers op die winkel venster, maar niemand antwoord nie, en intussen kom daar nog 'n man en wil chit-chat oor die bikes, maar ons is nie lus nie, en die dag was lank.
Ons vind toe uit dat Leonard en Herman dit gemaak het tot in die kamp, en is veilig.

Die man wat wil praat oor die bikes, draai toe uit as 'n werker vir Carson's en s vir ons dat daar is Carson Wheels en Carson Motors. Die plek waar ons staan is Carson Motors en ons soek Carson Wheels. Probleem is hulle is in Manzini, en die lankal toe.

Wel ons kan niks nou maak nie, en ons besluit om maar kamp toe te gaan. Ek weet nie hoe laat dit was nie, of hoe die pad gelyk het na die kamp nie, ek was net moeg.

Die volgende oggend word ons gegroet met die uitsig van die kamp terrein.

Na ontbyt reguit Manzini toe, met Herman wat ou Leonard sleep. Daar gekom, gou-gou die part vervang en ons is weer oppad.

Soos Herman hierbo s, nie lank nie toe staan ons weer  ;D
Hier is die doring in Leonard se sy  :ricky:

As hy kon, het hy daai bike net daar gelos, manne hy was moedeloos.

Hier is die plekkei waar hy gebreek het, soos Herman s norrafok eet jy die vleis, maar die koeldrank was lekker koud.

Leonard besig om sy ATGATT te swop vir sivvies

Ons besluit om solank met die res van die fietse by die grens uit te kom want daai sand wag en weereens raak dit laat. Ek dink die plan was om al teen 2uur op die strand te sit, maar as ek dit reg onthou was ons eers net na 12 deur die grens, en met ek dink +-130km van die grens voor ons die sand bereik gaan dit nie gebeur nie.

Die grens formaliteite by die Goba grenspos was maar baie onopwindend en hulle is maar lui daar agter die counter. Moet seker maar die hitte wees  ;D

Ons is nou in Moz, my eerste keer, en my hart klop sommer tjoklits dat ek daar kan wees met my HP2.

Volgende stop is Bela Vista, en die pad soentoe lyk soos 'n kaplyn op 'n kaart. Maar die trokke eish! hulle stop vir fokkol, en die kante van die pad is lekker dik sand, so stop as jy 'n trok sien, gaan van die pad af, wag vir hom om verby te gaan dan kom jy weer in die pad, en ry verder.

By Bela Vista aangekom, stop ons gou vir ietsie vir die keel. Ons vra die girl hoeveel vir 5 cokes, die antwoord is 10 meticas elk. maar ons het net rande (geen nut om geld te ruil net vir 'n middag en aand nie)? Nee maar dan is dit R10 elk.  :eek7: Goeie bliksem R10, dus was dit omtrent R50 vir 'n 2L coke. (min of meer).

Hier genuttig ons die coke wat sun city se pryse sal laat skaam kry  ;D

Volgende stop is daai sand  :ricky:

Hier is die begin van dit

Ek het ongelukkig nie foto's van die sand nie, want ons het gesien dat maak nie saak watter track jy neem nie, jy by Ponta sal uitkom , hoe s hulle: "all tracks lead to Ponta"

Dit was om en by 3 uur toe ons by die sand staan en dit het gelyk of ons weereens laat tente gaan opslaan.

Dit was my beurt, om voor te ry (kark timing), en ek zoom daai track so groot, dat die pienk driehoekie op die garmin so groot soos die screen is, ek willie verdwaal nie, so as ek by 'n vurk in die pad kom wil ek so met een oog kan sien links of regs.

Ek vlieg daar weg, en die begin is maar so bietjie skrikerig, maar kom baie vinnig in die ritme en daai hp2 dans sommer so oor die sand, vol gelaai of nie, hy sukkel nie.
Ek besluit om nie te stop vir foto's of karre of niks. Die bike kan ponta sien en sy wil net ry.

By ponta uitgekom, was dit een pad en dit was petrol stasie toe, daai hp2 het op fumes daar aangekom. Onthou die laaste volmaak was so 20km voor die border met Moz.

Nie lank nie toe staan die 990Adv van Wynand langs my, en ons besluit sommer vinnig om die kamp terrein op te spoor, en solank dan vir die ander manne die koordinate te stuur, dan hoef hulle nie soos ons 2 narre op en af in ponta se strate te ry op soek na 'n kamp site nie. Hoeka gevoel soos daai manne in die Douglas Green advertensie.  ;D

Herman hulle het laat daai aand eers geariveer (hulle het sommer via Ponta Malagange gekom en alhoewel dit korter is op die gps, vat dit soveel langer) en ek en wynand het al 'n paar biere agter die blad gehad.

Volgende oggend was dit vroeg op om grens toe te gaan en uit die sand te kom. Weereens spring ek voor weg en ek stuur die hp2 grenspos se rigting. Nie gestop vir foto's of niks. Gelukkig was dit net so 6-7km en nie die 30km van die vorige dag nie.

Baie bly om die bord te sien.

Die res van die dag was maar baie rustig met bietjie grondpad en teerpad verby Jozini dam tot in pongola. Dit was die eerste dag wat ons eintlik in daglig by 'n kamp terrein aangekom het, en als kon opslaan en nog so rukkie ons gat die saligheid belowe, voor dit donker raak.

Ongelukkig was ons nou weg van die meer tropiese gebiede, en terug na realiteit. Middel van winter in pongola. Man was dit koud gewees, self daai oggend toe ons weer vertrek Amersfoort toe, ek sweer my boots was kliphard gevries.

Dit is nou die saterdag, en hier is waar my gemors begin.

My gps werk nie die oggend nie, en ek nominate myself as sweeper, dus het ek nie nodig om te kyk na die biksie op my handlebars nie. Nie 50km uit Pongola nie kom my gps weer aan, terwyl ons so rustig aanbeweeg probeer ek uitvind hoekom werk hy dan nou?

Ek sien ongelukkig nie die klip in die pad  nie, en ry hom nie net raak nie, maar sommer bo oor en skuif hom so entjie. Eind resultaat is dat jy 'n sidewall cut probeer fix met tubeless plugs  ;D

Jong dit wys nie op die foto's nie, maar ek het my sin vir humor so bietjie verloor daai dag, en ek, Herman en Hennie moes ongelukkig 'n groot gedeelte van die roete uitsny.

Ons ontmoet die res van die groep toe weer op Paulpietersburg en van daar so paar agter paai tot op Jan se plaas in Amersfoort.

Daar aangekom, s hy dit is nie nodig om tente op te slaan nie, ons kan sommer op die vloer voor die kaggel gaan slaap. Maan was ek bly. Geen mens kan in daai koue buite slaap nie, ek sou nou nog daar gel het  ;D

hier si die huisie met sy baie warm kaggel.

Die volgende oggend was dit ontbyt, en huis toe op jou eie pas.

Dankie manne vir 'n lekker trip, en ons maak gou weer so  :thumleft:

Offline Oetie

• Rooihuiskraal, Centurion
« Reply #10 on: October 06, 2011, 06:35:48 pm »
 :angry1: :BangHead: :crybaby2:

This is all I can add to the trip I originally organised.....
Live life to the fullest!!

Offline LENOX

• Bike: BMW R1150GS Adventure
  • LENOXMAD
« Reply #11 on: October 06, 2011, 10:05:13 pm »
Ek raak sommer weer van voor af de m%#*<r in. Maar ek dink Jaques is baie bly, en Herman ook. Daar is niks so lekker om serious sand te ry met n ander man se bike nie.

Dit was sad dat ek nou die bad luck moes he maar ek moet se ek het net so lekke gekuer in die Pajero, en aan gesien almal behalwe wynand issues gehad bet voel ek nie te sleg nie, maar ek sou graag die hele trip wou doen met my GSA.

Die sand was amazing, nes jy dink jy kan bietjie n breek vat dan kyk jy op die GPS dan sien jy o crap, nog so 20 km om te gaan tot ponto, en dit was 20 km van die dikste sand, ek dink ons het omtrent 4 ure aan 30 km gery, en n onfukse man kan net soveel vat.

Ek moet se dat nou het die GSA n nuwe ratkas in , nuwe pullybelt, nuwe petrol pomp, en is reg vir ry. Daar is niks so erg as jy al die voor behoed middels doen soos n nuwe pully belt op sit 2 dae voor die trip en dit gebuer nie. Dan nog jou 6 de rat wat net vas slaan op so 110 kmh, veral as jy dit nie verwag nie en jy amper jou gat sien.

Ek was dissapointed. Eerlik

Maar dit beteken ons sal dit maar net weer moet doen, maar baie ligter bikes vir die sand. So wanneer gaan ons.

What if I had never tried it

Offline LENOX

• Bike: BMW R1150GS Adventure
  • LENOXMAD
« Reply #12 on: October 06, 2011, 10:13:24 pm »
Dewie mag nie weer saam nie, sy HP gee my vuil gedagtes :pot:

Ek kan nie konsentreer as die HP naby is nie

NET N GRAPPIE DEWIE, jy mag saam maar die HP moet bly :ricky:
What if I had never tried it

Offline Dewie

« Reply #13 on: October 07, 2011, 08:09:50 am »
Dewie mag nie weer saam nie, sy HP gee my vuil gedagtes :pot:

Ek kan nie konsentreer as die HP naby is nie

NET N GRAPPIE DEWIE, jy mag saam maar die HP moet bly :ricky:

Ek het jou so sien staar met sulke lustige o na die hp2.  :patch:

Dit is hoekom ek so vroeg gery het elke oggend, ek was bang jy sit onryn gedagtes in haar kop  ;D

Offline Scalpel

• Bike: Honda CRF-1000L Africa Twin
« Reply #14 on: October 07, 2011, 08:47:00 am »
Dewie ek stel voor jy laat jou oe toets!!!! Hoe het jy nie daai klip gesien nie??? :ricky:
BMW R80G/S PD is the original DS bike!!

Offline Dewie

« Reply #15 on: October 07, 2011, 10:57:51 am »
Dewie ek stel voor jy laat jou oe toets!!!! Hoe het jy nie daai klip gesien nie??? :ricky:

Nee jong Lasic se gat, ek moet my geld gaan terug vra  ;D

Offline Charka

• Bike: KTM 640 Adventure
  • Dink vinnig-leef verwoed
« Reply #16 on: October 07, 2011, 03:49:31 pm »
Lekke RR
Till the end of people

Offline Just Blip It!

• Forum Vendor
  • Bike: KTM 990 Adventure
  • www.adventureriderssa.co.za
« Reply #17 on: October 07, 2011, 09:14:41 pm »
Thanks for sharing! Sand.........the great equalizer!! :thumleft:
Riding Africa's lesser traveled tracks, discovering true adventure!
2007 KTM990 Adventure S
2012 KTM 990R Adventure.

Offline Scalpel

• Bike: Honda CRF-1000L Africa Twin
« Reply #18 on: April 16, 2012, 04:08:11 pm »
Dewie ek bump hom sommer!! Ek sien ek het selfs kommentaar gelewer!!!
BMW R80G/S PD is the original DS bike!!

Offline Dewie

« Reply #19 on: April 17, 2012, 06:51:47 am »
Dewie ek bump hom sommer!! Ek sien ek het selfs kommentaar gelewer!!!

:imaposer: :imaposer:

Ek s mos, jy was nou weer broeis en het troukoors gehad  ;D