Welcome, Guest. Please Login or Register

Author Topic: Why so difficult to put a small bike ride together ?  (Read 3457 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Vis Arend

• It's not how fast you start, it's how long you endure.
  • Grey hound
  • Bike: Honda CRF-250 Rally
Re: Why so difficult to put a small bike ride together ?
« Reply #40 on: July 29, 2015, 09:08:13 am »
Trailrider het vanmelewe sulke klein bike trips gereel. Wat het van hom geword?

Dis al wat hy daai tyd gehad het, ek dink 'n Honda 200 Bushlander of iets.  Daai man het ook daai omgewing plat gery met daai scooter.   :biggrin:

Wat van hom geword het is ook 'n raaisel.  Dink hy het ook sy moer gestrip en gemaak soos rockoff.   :eek7:
No matter how slow you go, you're still lapping everybody on the the couch
Honda XL125  -  Sold,    Honda XR200R  -  Sold,     Yamaha TT500  -  Sold,     Honda Transalp700  -  Sold,       Yamaha S10 Fast Blue  -  Sold,   Yamaha S10 Slow White  -  Sold,   Honda CRF250 Rally - To be Sold, XR650L - Sold,   Honda CRF250Rally back in the stable,   BMW K1200LT.

Offline wiledog_X

« Reply #41 on: July 29, 2015, 09:57:35 am »
Dis deesdae makliker om 'n steek in die kerk te reel as 'n ride op wild dogs

:thumleft: Ek het moed opgegee. What's App ry groepe het oorgevat. Dan hou jy jou tjommies bymekaar en daar is nie undesirables op die ride wat dit bederf nie.

Jammerte.

absoluut waar.... ek is maar een van die "undesirables"....  :-\  Sal nie omgee om saam met klein bikes te ry op my DR nie.... 60km/h nie 'n probleem nie....
"What happen!!? Someone set up us the bomb!! We get signal. All your base are belong to us!!!"

Offline subie

• Local Mods
  • Bachelor Dog
  • Bike: Yamaha XT660
  • Liberalism is the ideology of Western suicide.
« Reply #42 on: July 29, 2015, 10:02:09 am »
Dis deesdae makliker om 'n steek in die kerk te reel as 'n ride op wild dogs

:thumleft: Ek het moed opgegee. What's App ry groepe het oorgevat. Dan hou jy jou tjommies bymekaar en daar is nie undesirables op die ride wat dit bederf nie.

Jammerte.

absoluut waar.... ek is maar een van die "undesirables"....  :-\  Sal nie omgee om saam met klein bikes te ry op my DR nie.... 60km/h nie 'n probleem nie....

Kan sommer sien aan jou avatar jy kwalifiseer as undesirable  :spitcoffee:
« Last Edit: July 29, 2015, 10:02:52 am by subie »
As time washes by, our footprints are all for naught

Offline BMWRider

« Reply #43 on: July 29, 2015, 10:45:38 am »
Die idee om n lekker lang trip te doen met n klomp ander klein bikes was nog altyd in my agterkop gewees, its lekkers soos n DT xt 125 of een van daai honda delivery bikes, teen so 200-300 km per dag teen 80km/h vir so 10 dae.  Het n paar jaar terug gelees van n klomp ouens op ek dink gomoto's 125 cc wat Namibia toe gery oor n paar dae.  Seker n lekker backup team gehad.  Net jammer ek het nie nou iets kleins om so iets aan te pak of te reel nie.   

Offline Kykdaar

• Grey hound
  • Bike: Zundapp (all models)
« Reply #44 on: July 29, 2015, 10:57:42 am »
Onthou julle altyd as laaitjies toe jy jou 50 orals heen wou - en sou ry.

Vir ons in Natal was dit n great challenge om te kyk of ons die hele kus kon afry, so naby as moontlik aan die see, sonder om op hoofpaaie te ry en sonder om te veel aandag van die pote te trek omdat helfte nie lisensies gehad het nie ;D

Daardie herinneringe bly my nou nog helder by, terwyl meeste latere bike trips op groter bikes se herinneringe vining vervaag het.

My broer en sy vriende wou die 50's waarmee hulle grootgeword het gekoop het en so saam n trip langs die Weskus af doen. 

Ek kan aan min lekkerder dinge dink as om Namibia te gaan toer op n klein bike. Stoetie die bikes tot op n plek daar op die grens en ry verder van daar af.

Offline Dorsland

• Grey hound
  • Bike: Honda CRF-1000L Africa Twin
  • Opsaal kerels!
    • Patriot Boerbokstoet
Re:
« Reply #45 on: July 29, 2015, 12:16:08 pm »
Trailrider is hier verban maar ek sien selfs op RA is hy skaars deesdae.
'Tis the timeís plague, when madmen lead the blind.

King Lear

Offline SlowMo

• Pack Dog
  • **
  • Bike: Honda CTX200
« Reply #46 on: July 29, 2015, 09:23:02 pm »
gedink hierdie is dalk die gepaste plek om hierdie artikel in te gooi... en soos hulle in ingils sÍ.....'nough said  8)

http://www.theitinerant.co.uk/the-best-motorbike-in-the-world/

Offline Ganjora

• Race Dog
  • Bike: AJS (all models)
  • Drug War Veteran
« Reply #47 on: July 29, 2015, 09:52:09 pm »
I have tried twice to put a small bike ride together but no luck really. Just once me and Aaklige Attie did one
to the WD den.
I thought it will be a fun thing to do (kaas en wyn trip) but no interest really. Small bike being bikes up to 150cc . All bikes welcome but true small bikes travel somewhere between  50 - 80 km/h. I can even see scooters running with. People got no time ? Nobody really got a small bike for a fun overnighter to a place like the den for instance with nice easy roads to travel and affordable venue ? Sorry I just love that area (when it is not raining).  :lol8:
Small bikes can make a 350km day a bit tougher for some but the fun factor is right up there  :ricky:
Who  all has got a small bike around Gauteng and would there be interest to try and put such a ride together
when it is a bit warmer (September ? ) as I am still recovering from a chest infection.

Hey subie,
also had minimal interest in my scooter runs,
until,
i taped up the underseat cavity drainage holes in my bws,  and filled it with ice and black label beer.
the point i am trying to make,  is that i think this is more a beer than wine crowd...

Offline subie

• Local Mods
  • Bachelor Dog
« Reply #48 on: July 29, 2015, 09:59:56 pm »
I have tried twice to put a small bike ride together but no luck really. Just once me and Aaklige Attie did one
to the WD den.
I thought it will be a fun thing to do (kaas en wyn trip) but no interest really. Small bike being bikes up to 150cc . All bikes welcome but true small bikes travel somewhere between  50 - 80 km/h. I can even see scooters running with. People got no time ? Nobody really got a small bike for a fun overnighter to a place like the den for instance with nice easy roads to travel and affordable venue ? Sorry I just love that area (when it is not raining).  :lol8:
Small bikes can make a 350km day a bit tougher for some but the fun factor is right up there  :ricky:
Who  all has got a small bike around Gauteng and would there be interest to try and put such a ride together
when it is a bit warmer (September ? ) as I am still recovering from a chest infection.

Hey subie,
also had minimal interest in my scooter runs,
until,
i taped up the underseat cavity drainage holes in my bws,  and filled it with ice and black label beer.
the point i am trying to make,  is that i think this is more a beer than wine crowd...

:laughing4: :thumleft:
Just a figure of speech (kaas en wyn) Wyn op n bike in die son gee n moerse kopseer  :eek7:
So ons gooi maar bier of brandewyn en coke  :ricky:

Offline subie

• Local Mods
  • Bachelor Dog
« Reply #49 on: July 29, 2015, 10:02:28 pm »
gedink hierdie is dalk die gepaste plek om hierdie artikel in te gooi... en soos hulle in ingils sÍ.....'nough said  8)

http://www.theitinerant.co.uk/the-best-motorbike-in-the-world/

For some reason all manner of Chinese crap can be brought into RSA but not  the Honda CT90 /110  :xxbah:

Offline 2wdrift

« Reply #50 on: July 29, 2015, 10:19:50 pm »
I have been seriously considering getting a 90's japanese scooter and doing trips on that. We did it as kids and now I really want to try and do it again
XR650R the one and only
Calling upon my years of experience, I froze at the controls.  ~Stirling Moss

Don't worry my stutter is also bilingual...

Offline Ilan-san

• Pack Dog
  • **
  • Bike: Kawasaki KLE 500
Re:
« Reply #51 on: July 29, 2015, 11:22:31 pm »
Is a TW200 small enough?

So nu! Where/when is the next one? :-)

Offline subie

• Local Mods
  • Bachelor Dog
Re:
« Reply #52 on: July 30, 2015, 05:23:40 am »
Is a TW200 small enough?

So nu! Where/when is the next one? :-)

TW200 is fine. Had 2 of them a few years back. I am still sick but when it is warmer I would like to do another small bike ride or maybe somebody will put a small bike ride together before then Ilan.

Offline Kykdaar

• Grey hound
  • Bike: Zundapp (all models)
« Reply #53 on: July 30, 2015, 10:27:29 am »
My foot is recovering nicely so I will put out an invite for a short small bike day ride - baby steps ;D - for those that want to spend a nice Sunday morning cruising with some like-mined people.

It will only be for road legal small bikes between 50 and 250cm.

It will not be for big bikes, plastics, noobs on big bikes, slow travellers on big bikes, etc

It will be for big okes on small bikes ;D

So, I will give it a shot and set it up. If people pitch, it would be nice. If they don't it will be a solo ride.

Destination Cullinan. We will leave from the East of Pretoria, because that puts us into the dirt quicker.   

Offline Lem

« Reply #54 on: July 30, 2015, 10:43:15 am »
My foot is recovering nicely so I will put out an invite for a short small bike day ride - baby steps ;D - for those that want to spend a nice Sunday morning cruising with some like-mined people.

It will only be for road legal small bikes between 50 and 250cm.

It will not be for big bikes, plastics, noobs on big bikes, slow travellers on big bikes, etc

So, I will give it a shot and set it up. If people pitch, it would be nice. If they don't it will be a solo ride.

Destination Cullinan. We will leave from the East of Pretoria, because that puts us into the dirt quicker.   

Julle twee moet dit geniet  :lol8:
Faith is not knowing what the future holds, it's knowing who holds the future

Offline Bensien

« Reply #55 on: July 30, 2015, 10:50:01 am »
Beginning 2012 I was busy putting together a small bike tour to Botswana and perhaps Namibia. My brotherís accident put the whole thing on hold, I started working for a living, sold the small bike and that was the end of it. The dream has not died yet.
Why do things that only happen to stupid people always happen to me?

Offline Ilan-san

• Pack Dog
  • **
  • Bike: Kawasaki KLE 500
« Reply #56 on: July 30, 2015, 11:27:00 am »

Define "big okes".

I weigh +/- 130kg, most of which is fat, and am about 160/170cm (can't remember)  :eek7:

:imaposer:

EDIT: And have the maturity of at least a 13-year-old
« Last Edit: July 30, 2015, 11:32:44 am by Ilan-san »

Offline subie

• Local Mods
  • Bachelor Dog
« Reply #57 on: July 30, 2015, 11:44:45 am »

Define "big okes".

I weigh +/- 130kg, most of which is fat, and am about 160/170cm (can't remember)  :eek7:

:imaposer:

EDIT: And have the maturity of at least a 13-year-old

:laughing4:
My long lost twin brother   :ricky:

Offline Flouw

• Race Dog
  • Bike: KTM 640 Adventure
Re:
« Reply #58 on: July 30, 2015, 12:02:32 pm »
Probleem is aan my kant.
Vrou is swanger so mag nie mee ry nie. Ek ry die XT250 om by die CR125 te bly en speel wat die manejie in die flat ry. Ons gaan speel op kliprivier koppies van so 9 tot 2uur op saterday of sondae.
Die TS125 is baie meer beskaafd, en kan n rustige trippie doen. Maar nie een van my goed is op die pad nie.
Ons ry in jeans of cargo pants. Hard tip boots. En n padded jacket. Niks fancy goed nie. En dus waar dit gaan bly. Dus bloot n speelding vir my. Aangesien my stokpertjie, en alle gelde in die racing kar en classics karre is. Meestal projekte.

My mees betroubaarste fiets is die CR125 verbaasend genoeg. Sy horlosie het al paar keer om geslaan. En wil net nie dood nie. Die TS loop bietjie warm party dae. En het al radiator en en en gedoen op hom. Nog nooit gekook nie. Maar gauge gaan le hoog.
So ek wil niemand se trip op beuk met n bike wat nie lekker is nie. En sal seker nooit leker wees nie.
TW200 (under 1000km) - garage show piece
KTM640 ADV - Every day
Yamaha WR450f - SOLD Honda XL700V Transalp - SOLD Honda XR600R 00' - SOLD Yamaha TW200 - SOLD
Suzuki TS125X liquid cool - GATHERING DUST

Offline JMG

• Race Dog
  • Bike: Honda XR650L
  • Miss my orange bike!
« Reply #59 on: July 31, 2015, 11:22:41 am »
I didn't read all of this thread so apologies if I repeat but there's a group of people here that do these rides. A WD bought my XR 125 for his wife, (with her money) specifically that they could all ride as a group of friends
Honda XR 650L, Royal Enfield 500 classic, TVS APACHE 180, Ktm 640 adventure R, Yamaha XT250.